Den lådbilen lär ju ha gått som ett Troll, Baronen!
I lördags var det så dags för Vintervurpan i Söderköping med omnejd. Vi var 6st från Nyköping som förvirrade oss ner till Sörping. Där möttes vi av 97% Vråltrimmade Zündappar,(Vi var 3 Sachs, 1 ILO, 1 Yamaha och en Mamba med dappe). Det kändes som om vi hade lite att leva upp till.
Med facit i hand gick allt bra, förutom för min gamla Monarped som jag lånat ut till en kompis, den gav upp efter ett par mil och vi orkade inte börja skruva, så det blev Skamkärran för den sista biten.
Fs1an skötte sig mycket bra, förutom att min ljuddämpare till avgasröret vibrerade av och fick tillfälligt lagas med Silvertejp, den höll i några mil men efter en längre fullgasrepa så brann tejpen upp och avslutande 3 mil kördes helt utan dämpare på pipan, det lät fruktansvärt högt och fint!
Angående Fs1an så kommer jag att dreva om den, åker nu 14/45 drevning och då är den riktigt pigg och skön på 1an 2an och 3an, däremot blir 4an, 5an och 6an rena överväxlar. Funderar på om det räcker att gå upp 5 kugg bak, hur mycket kommer det göra? Vore det bättre att gå ner till 12 eller 11 kugg fram i stället? Tackamt mottages åsikter.
Lite bilder då.