Ölen smakade väldigt bra i Munchen när den serverades i stora glasbägare och ofta av stora damer också Var ju där några gånger på tjänsteresa och Tyska maten gillade jag inte men ölet var gott. Ölkulturen där är verkligen speciell, vid testkörningen serverades vi gratis öl så mycket vi ville dricka medan i Stuttgart som inte ligger så långt därifrån var det helt torrlagt, där fick jag dricka saft på kantinan när jag var där...
Jag bryggde faktiskt öl själv nån gång på 80 talet, vissa mins kanske att jag testade brygga ännu starkare varor också Men jag kom fram till att ölbryggning inte var värt jobbet, ganska arbetskrävande och resultatet blev oftast inte lika bra som mina favoritsorter av köp öl. Det gällde för övrigt också hembränningen, jag dricker inte mycket annat än öl och vin och det lila jag ville ha i barskåpet köpte jag ju utomlands på tjänsteresorna till tax free priser. Och ja, jag bryggde vin själv också i ganska många år men efter att fått en hård dom av några Italienska gäster gav jag upp och började köpa mitt vin från tillverkare som har bättre förutsättningar än jag. Vin gjort på vinbär får inte en Italiensk finsmakare att jubla, det kan jag intyga
HSE skrev:Jag bryggde faktiskt öl själv nån gång på 80 talet, vissa mins kanske att jag testade brygga ännu starkare varor också Men jag kom fram till att ölbryggning inte var värt jobbet, ganska arbetskrävande och resultatet blev oftast inte lika bra som mina favoritsorter av köp öl. Det gällde för övrigt också hembränningen, jag dricker inte mycket annat än öl och vin och det lila jag ville ha i barskåpet köpte jag ju utomlands på tjänsteresorna till tax free priser. Och ja, jag bryggde vin själv också i ganska många år men efter att fått en hård dom av några Italienska gäster gav jag upp och började köpa mitt vin från tillverkare som har bättre förutsättningar än jag. Vin gjort på vinbär får inte en Italiensk finsmakare att jubla, det kan jag intyga
Hahahaha..
Kan tänka mig detta..
Man brukar ju säga att " bli sågad jäms med fotknölarna" men i ditt fall så kan jag tänka mig att fotknölarna var väldigt bra med deras mått mätt snarare en microskiva högt på deras skala
Hemgjorda Svenska viner är nog svårt att få en Italienare att tycka om..
Ja tyvärr, när jag var liten brukade det stå några damejeanner och puttra på vinden så jag gillade vintillverkning som hobby. Men resultatet blev blandat om man säger så, ibland riktigt gott, ibland inte mer än drickbart. Fast Italienarna har ju olika bra årgångar de också...
Kul att prova lite nytt,själv har man blivit lite bekväm å köper flak när nån har varit i Tyskland.
Då blir det samma några veckor,men dom rinner ner dom med
Men i morgon blir det en tur till Göteborg för ölprovning med grabben,ska bli kul att få testa lite nytt