Vad har ni för väder?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av Raketaren »

blev ju mycket slungande av snöhelvetet idag.. :? nu ikväll sitter man inlindad i en filt å fryser med feber ...tvii vale.. :(

Bild
Användarens profilbild
Frolzon

Inlägg av Frolzon »

Säcken skrev:Ett jävla drag i den där....
Joo, kommer ihåg bilden på den när den kastade blötsnön över telefonledningarna... :)
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Det här är vad som kommit sista dygnet.

Bild
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

Jag Älskar det vita guldet mistick_yes.gif

Eftersom jag har en ordentlig lastmaskin så passar jag på att tjäna lite pengar på att ploga åt andra när jag ändå kör åt mig själv, så jag tycker det är bra när det snöar :mrgreen:
HSE

Inlägg av HSE »

Snöat till och från idag också, var halt på morgonen. Kom precis efter denna olycka: På Romelandavägen i Diseröd vid infarten till en bergtäkt har två personbilar kolliderat.

Det uppges att en av bilarna har voltat. Båda förarna är ur fordonen. I övrit oklart skadeläge. Ambulans, räddningstjänst och polis på väg till platsen.

Båda bilarna får bärgas från platsen. Ingen avförd till sjukhus. En rapport skrivs.
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Kommit någon dm under dagen. 5-6 minusgrader å det känns lagom.

/ P
HSE

Inlägg av HSE »

Grått och -5 men ingen mer snö.
03 001 (640x480).jpg
03 001 (640x480).jpg (272.74 KiB) Visad 2622 gånger
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

Bitande kyla -4 :cold:

Och så 50 cm snö eller nåt eller kanske..... 5 cm då da. :evil:
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
HSE

Inlägg av HSE »

Vad som inte syntes på min bild var en bil som låg i diket 200 meter nedanför på vägen mot den stora vägen. När jag skulle åka till Kungälv en timme senare blockerade en bärgare vägen, som väl var gav han upp precis nät jag skulle åka och körde tomhänt bort. Förmodligen skickade de en större bärgningsbil sedan för när jag körde hem igen var bilen borta. Så jag har haft tur med att slippa fastna vid bärgningar både i går och i dag. Olyckan i går var ju en fil framkomlig vid och bilarna var bärgade när jag körde hem...Men snöfallen har gjort vägen hal, så fort de halkbekämpat kom det ny snö.
Baronen
Forumsponsor

Inlägg av Baronen »

Det största problemet på vägarna här hemma är alla överklasskärringar i sina på tok för stora stadsjeepar. Dom sitter och pratar i telefon samtidigt som dom släpar på en stor boggiehästtransport för att dottern ska iväg och träna med hästen. När man möter dom ser man paniken ta vid bakom ratten och försöker hålla åt sig. Med en marginal på en meter till sin dikeskant så tror dom att det är stopp och tvingar då det mötande fordonet att nästan kasta sig i diket.. Detta kombinerat med några decimeter snö gör inte saken bättre. hate-wall.gif
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53

RAGNARÖK MK NERIKE
HSE

Inlägg av HSE »

I detta fall råkade bilföraren i diket vara en tjej i 25 års åldern. Men jag blir alltid nervös när jag har någon som kör nära mig där bak och har mobilen med ena handen till örat hela tiden. En kompis blev påkörd bakifrån av en sådan kille när han stod stilla vid rött ljus, inte kul att få ha bilen tre veckor på rep efter en sådan smäll. Annars är problemet mest på vår lilla grusväg att de flesta som kör här inte bor här och betalar för vägunderhållet utan använder vägen som genväg istället för att köra den stora asfalterade vägen runt. De sparar ett par kilometer...
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Det här liknar ryssfilmer jag tittat på men det här verkar värre :shock:

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vas ... d-bargning
Baronen
Forumsponsor

Inlägg av Baronen »

HSE skrev:I detta fall råkade bilföraren i diket vara en tjej i 25 års åldern. Men jag blir alltid nervös när jag har någon som kör nära mig där bak och har mobilen med ena handen till örat hela tiden. En kompis blev påkörd bakifrån av en sådan kille när han stod stilla vid rött ljus, inte kul att få ha bilen tre veckor på rep efter en sådan smäll. Annars är problemet mest på vår lilla grusväg att de flesta som kör här inte bor här och betalar för vägunderhållet utan använder vägen som genväg istället för att köra den stora asfalterade vägen runt. De sparar ett par kilometer...

Påkörningar bakifrån är otäcka. Min farbror har viplashskada efter en olycka. Det har verkligen försvårat hans liv. :|
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53

RAGNARÖK MK NERIKE
Baronen
Forumsponsor

Inlägg av Baronen »

56:an skrev:Det här liknar ryssfilmer jag tittat på men det här verkar värre :shock:

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vas ... d-bargning
Det ser lite väl kallt ut för att bada..
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53

RAGNARÖK MK NERIKE
HSE

Inlägg av HSE »

Vädret idag är grått och glesa snöflingor dalar ned,- 4 grader. Inte inspirerande direkt...
Skriv svar