
Min "kompis"
Re: Min "kompis"
Fin moped det där! Vad är det för årsmodell? 

Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Re: Min "kompis"
Tyskimporterad ZD 40, tror 78:a.
Kallades för kompis ( eg zd 30)när den såldes i Sverige, skiljde sig vad gäller sadeln, som var av något kortare typ i Sverige.
Många tycker modellen är ful, jag tycker den har en viss charm och framförallt är den stabil och välbyggd.
Kan vara problem med att få plats med större förgasare under kåpor mm.
Jag har lyckats att få den att gå riktigt bra med en Bing 15 och 70 cc Zeta-cylinder.
Ska byta till 17 drev fram nu, från det 16 som sitter på nu.
Kallades för kompis ( eg zd 30)när den såldes i Sverige, skiljde sig vad gäller sadeln, som var av något kortare typ i Sverige.
Många tycker modellen är ful, jag tycker den har en viss charm och framförallt är den stabil och välbyggd.
Kan vara problem med att få plats med större förgasare under kåpor mm.
Jag har lyckats att få den att gå riktigt bra med en Bing 15 och 70 cc Zeta-cylinder.
Ska byta till 17 drev fram nu, från det 16 som sitter på nu.
Re: Min "kompis"
Tycker den ser väldigt harmonisk ut! Det va stora framdrev! Vad sitter bak? 

Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Re: Min "kompis"
BjörnK skrev:Tyskimporterad ZD 40, tror 78:a.
Kallades för kompis ( eg zd 30)när den såldes i Sverige, skiljde sig vad gäller sadeln, som var av något kortare typ i Sverige.
Många tycker modellen är ful, jag tycker den har en viss charm och framförallt är den stabil och välbyggd.
Kan vara problem med att få plats med större förgasare under kåpor mm.
Jag har lyckats att få den att gå riktigt bra med en Bing 15 och 70 cc Zeta-cylinder.
Ska byta till 17 drev fram nu, från det 16 som sitter på nu.
håller klart med dig...det är en charmig och framför allt kul modell på den..man får hålla utkik efter ett exemplar med rätt pris nån gång...

Re: Min "kompis"
Kul att du gillar den ☺
De som kommer ut till försäljning brukar inte vara så dyra.
Tyvärr finns det bara 40 eller 45 bakdrev att välja på till detta bakhjul. Fem bulthål istället för sex.
Så framdrevsbyte är det som gäller.
Så det är 16-40 som jag haft på den. Stark som en oxe, så den borde klara ett 17 fram utan problem.
De som kommer ut till försäljning brukar inte vara så dyra.
Tyvärr finns det bara 40 eller 45 bakdrev att välja på till detta bakhjul. Fem bulthål istället för sex.
Så framdrevsbyte är det som gäller.
Så det är 16-40 som jag haft på den. Stark som en oxe, så den borde klara ett 17 fram utan problem.
Re: Min "kompis"
Blev lite arbete i lördags, och det gick faktiskt riktigt bra.
Två hål borrade i skärmen för staget, och lite uppfilande av hålen.
Skärmen satt som en smäck efter första försöket, kanon!

Bifogar också en bild på hur det ser ut under kåporna. Det är lite trångt för experiment med andra förgasare, om man vill ha kåporna på plats.

Två hål borrade i skärmen för staget, och lite uppfilande av hålen.
Skärmen satt som en smäck efter första försöket, kanon!

Bifogar också en bild på hur det ser ut under kåporna. Det är lite trångt för experiment med andra förgasare, om man vill ha kåporna på plats.
