Falumarknaden -08

Här kan du lägga upp bilder från mopedturer, museum, rally eller skapa en bildtråd om något speciellt
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Falumarknaden -08

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bilder på dagens fynd, en F 50 Ram med mera
Bild

Försökte plocka svamp på hemvägen, men det blev inte mycket mer än till 1 macka.
Bild

Vad hittade ni andra ? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det här hittade vi!... men tyvärr ingen svamp..

Bild
  • Autoped NV5 1953 (utan motorkåpor). Någon som har?
    Crescent 40-tals cykel från Lindblands
    Crescent barncykel 50-60-tal (troligen utbytt framfälg)
    Reklamskyltar för cykel o moped - en hel massa, några ses på bilden
    + en del bra att ha gejer som nya reservdelar, Crescent dekaler, lyktsargar, mc förgasare, kjolskydd, stötdämpare m.m.
En mindre trevlig grej denna helg var våra "grannar". Vi stod parkerad med våran Van brevid en husbil på lördagen. Dessa 3 äldre som färdades med husbilen hade kommit på den brilljanta iden att passa på och tömma septitanken (toaletten i husbilen) medans de stod på parkeringen och det var INTE LITE I DEN :evil: . Naturligtvis så sluttade det så att allt hade samlats i en enda stor pöl kring våran bil som innefattade alla ingångar. Fy $%&¤¤#"@ vad det luktade! Våra skor ska nu brännas! <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Lordhelmet
Inlägg: 403
Blev medlem: 22 dec 2007, 00:00
Ort: Rundvik

Inlägg av Lordhelmet »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grattis till fynden och välkomna hem till "vilda Västerbotten".
Jag har hört talas om exorcism, bokbål och skivkrossning men skobränning var nåt nytt :shock: måtte alla illaluktande andar vika hädan :D <!-- </EdIndex> --></div>
loomis
Inlägg: 11
Blev medlem: 02 sep 2008, 23:00
Ort: Målilla
Kontakt:

Inlägg av loomis »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ett litet klarläggande hur det ligger till med septiktanken och toaletten på en "normal" husbil, men jag ursäktar inte tilltaget.
Septiktanken i en husbil innehåller endast sk gråvatten som kommer från handfat, dusch och diskho. Det kan lukta illa om det stått i tanken en längre tid.
Toaletten har en behållare som man måste ta ut för att tömma och den tömmer man nog inte på en parkering. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
loomis skrev:Ett litet klarläggande hur det ligger till med septiktanken och toaletten på en "normal" husbil, men jag ursäktar inte tilltaget.
Septiktanken i en husbil innehåller endast sk gråvatten som kommer från handfat, dusch och diskho. Det kan lukta illa om det stått i tanken en längre tid.
Toaletten har en behållare som man måste ta ut för att tömma och den tömmer man nog inte på en parkering.
Okej, nu vet jag mer om husbilar! Då kan jag nog säga att dom inte tömt den frivilligt utan att den gått sönder. För det kan inte ha varit gråvatten om inte det ser ut som och luktar urin och avföring. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
loomis
Inlägg: 11
Blev medlem: 02 sep 2008, 23:00
Ort: Målilla
Kontakt:

Inlägg av loomis »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det kan finnas egna konstruktioner men att kunna tömma toa-tanken rakt ut verkar knasigt. Det finns anordningar på campingar/ställplatser för att ta emot både gråvatten och svartvatten men svartvattnet (toatanken) måste bäras till en speciell plats medan gråvattnet ofta kan tömmas rakt ut på ett galler eller liknande.
Att tömma toan på en parkering är så idiotiskt att det skulle anmälas.
Har toatanken gått sönder så måste innehållet även hamnat inne i husbilen och den husbilen skulle i alla fall inte jag vilja bli ägare till.
Tog ni inte reg-numret? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Till er som jag skulle kolla grejer åt!

Lordhelmet o Compact3: Jag har inte hunnit ringa er. Hittade tyvärr inte det ni sökte.... Det fanns säkert på något bord, men det gäller att träffa av det i rätt tid.

hammonddme100: Hittade bara en 28mm spiral och den såldes inte utan motorn med avgassystem. Blev lite dyrt tyckte jag. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
loomis skrev: Tog ni inte reg-numret?
Nej, vi tog aldrig reg-numret. Vi var så trött och ville bara bort därifrån med bilen. Vi såg tre äldre personer sitta i husbilen så man kan ju anta att det inte luktade inomhus. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D verkar som det händer mycket spännande på falumarknaden... :lol:
måste nog dit nästa år, när man blitt av med flyttbestyren, i bästa fall kanske man har turen att hitta ett e-type objekt där :roll:
behövs ju diverse till mina raketer oxå förstås :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jodå, det fanns endel E-type och raketdelar.
En kille sålde en bucklig SM50 tank med trasiga gummin.
Han skulla ha 600:- för den!!!! Vi lämnade hans bord ganska fort.... <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja det verkar ju som vissa tror det går att mjölka ut hur mycket som helst 600 spänn för en dålig tank han måste verkligen tro på jultomten..:shock:
verkar ju dessutom som både e-type och sm50 är dom populäraste objekten just nu, det verkar ju lite hopplöst att hitta ett renoveringsobjekt oxå.. :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad jag ser på er Autoped att luftfiltret är enklare modell utan ljuddämpare :shock: som jag har på min 53a. Fans det två olika modeller? eller.
Vad jag mins plockade vi bort luftburken på en del och flyttade filtret på förgasaren, det blev mera fart på dom <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar