Vet du nått om energiinnehållet diesel kontra e85? och hur har du nålen höjd eller sänkt?Hynboholm skrev:Jag ska åka väg 164 till Bengtsfors imorgon, men då tar jag bilen.
Har nyss bestämt mig för att köra på diesel.
Motortempen har jag valt att lägga på 90 grader.
Temperaturen inuti kupén kommer att variera.
Avgaspluggen urmonterad då jag vill komma hem innan mörkret.
övrigt
Re: övrigt
Diesel ca 7 och e85 lite mer eller mindre.pnilz skrev: Vet du nått om energiinnehållet diesel kontra e85? och hur har du nålen höjd eller sänkt?
Hastighetsmätarnålen kommer ej passera 100.
på min är det 12 när nålen visar 7 varken upp eller mindreHynboholm skrev:Diesel ca 7 och e85 lite mer eller mindre.pnilz skrev: Vet du nått om energiinnehållet diesel kontra e85? och hur har du nålen höjd eller sänkt?
Hastighetsmätarnålen kommer ej passera 100.

Man hinner se mer än man tror på en moped t.o.m utomjordiska rymdskepp
Hahahahahahaha!!
Snälla Tord, ge mig några tips hur ska jag göra för att upptäcka dessa farkoster??

Snälla Tord, ge mig några tips hur ska jag göra för att upptäcka dessa farkoster??
En moped&m:c klamp kan se ut som ett extra skivbromslås om man felparkerat eller kör trimmat.har sett polisens civila motorcyklar i media tidigare
Polisen kan börja använda skivbromslås som klamp på trimmade mopeder?
- pangerva
- Forumsponsor
Inte många veteranmopeder som har skivbroms lyckligtvis.
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Jag blir alltid 50% snålare när det är 33% kvar av lönen, då köper jag bara grejjer till halva priset.
När jag få ny lön slösar jag på igen.
När jag få ny lön slösar jag på igen.

Jag provade att köra gräsklipparn på e85. Det ökade antalet flygande tefat med 100%! Och bromsarna..
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
En gång va vi 4 som skulle dela på en smörgåstårta på jobbet å då sa dom andra att eftersom jag hade köpt den så borde jag få en tredjedel själv, men det gick jag inte med på, jag sa att jag minst ville ha en fjärdedel å det tyckte dom var okej 

Blyfot, eftersom du var snäll och köpte tårtan tyckar jag allt att du var värd minst en femtedel! Rätt ska va rätt!blyfot skrev:En gång va vi 4 som skulle dela på en smörgåstårta på jobbet å då sa dom andra att eftersom jag hade köpt den så borde jag få en tredjedel själv, men det gick jag inte med på, jag sa att jag minst ville ha en fjärdedel å det tyckte dom var okej

Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Ja, men så här i efterhand så borde jag begärt en femtedel, jag blev inte riktigt mättBaronen skrev:Blyfot, eftersom du var snäll och köpte tårtan tyckar jag allt att du var värd minst en femtedel! Rätt ska va rätt!blyfot skrev:En gång va vi 4 som skulle dela på en smörgåstårta på jobbet å då sa dom andra att eftersom jag hade köpt den så borde jag få en tredjedel själv, men det gick jag inte med på, jag sa att jag minst ville ha en fjärdedel å det tyckte dom var okej

Jag köpte en gång en tårta och när jag klev in till gänget skulle jag stila mig och balansera den på en hand. Givetvis fipplade jag och tappade den så den föll med grädden nedåt
Blev inget kiv om vem som skulle ha största biten den gången...

Hur man tar bort avgaspluggen på 2010 års yamaha dt50r? Det är bara skruva isär kröken och dela på den och ta ut avgaspluggen så har man minst 5,5hkr och 75km/h i topphastighet .utanför sverige har dt50r 8-10hkr och finns som motorcykel.det betyder att det måste finnas fler pluggar i motorn.