Politiken i Sverige

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
56:an
Forumsponsor

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av 56:an »

Missa inte och läs kommentarerna också :lol:
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

56:an skrev:Missa inte och läs kommentarerna också :lol:
Du menar...

Bra sammanställning och gott arbete utfört. Tyvärr tror jag detta kan appliceras på flera inom regeringen. Vad gör kulturminister Alice Bah Gunke??

Att Kaplan dessutom är islamist gör honom än mer olämplig som minister. Förresten är hela MP ett mycket olämpligt parti.
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

"ROSENBAD: Statsministern avslöjar sin hemliga identitet - var fisk hela tiden"

https://pbs.twimg.com/media/B9K5YoOIcAARulO.jpg:large
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Forumsponsor

pangerva skrev:
56:an skrev:Missa inte och läs kommentarerna också :lol:
Du menar...

Bra sammanställning och gott arbete utfört. Tyvärr tror jag detta kan appliceras på flera inom regeringen. Vad gör kulturminister Alice Bah Gunke??

Att Kaplan dessutom är islamist gör honom än mer olämplig som minister. Förresten är hela MP ett mycket olämpligt parti.
Nä det menar jag inte jag tyckte jag såg ett icke alltför okänt namn där :lol:
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

staff_italiamac_fastidioso.gif :wink:
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
tompas11

Inlägg av tompas11 »

56:an skrev:iof underhållande men jag släckte vid 5.38
Då har du ju totalt missat det bästa, börja titta vid ca 9.55 och framåt.
Det finns alltid en bättre metod
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
Användarens profilbild
tompas11

Inlägg av tompas11 »

"Vi har tidigare inte skrivit in EU-medborgare i asylmottagningssystemet. Men av en ny skrivelse från Migrationsverkets rättsliga experter framkommer att vi inte kan vägra EU-medborgare bostad och bidrag längre. Förstår du innebörden av det när de som tigger på gatorna kommer på detta?"

https://meritwager.wordpress.com/2015/0 ... -pa-detta/

Ja blir det inte kaos förr så lär det med all säkerhet bli det nu när alla EU-medborgare, utan undantag, ska erbjudas pengar och bostad i Sverige.
Det finns alltid en bättre metod
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
Forumsponsor

tompas11 skrev:"Vi har tidigare inte skrivit in EU-medborgare i asylmottagningssystemet. Men av en ny skrivelse från Migrationsverkets rättsliga experter framkommer att vi inte kan vägra EU-medborgare bostad och bidrag längre. Förstår du innebörden av det när de som tigger på gatorna kommer på detta?"

Ja blir det inte kaos förr så lär det med all säkerhet bli det nu när alla EU-medborgare, utan undantag, ska erbjudas pengar och bostad i Sverige.
Du som gillar och diskutera sånt hära har du aldrig funderat på och gå med i Flashback Forum om du inte redan är med där förstås? :)
Volvopv-65

Inlägg av Volvopv-65 »

56:an skrev:
tompas11 skrev:"Vi har tidigare inte skrivit in EU-medborgare i asylmottagningssystemet. Men av en ny skrivelse från Migrationsverkets rättsliga experter framkommer att vi inte kan vägra EU-medborgare bostad och bidrag längre. Förstår du innebörden av det när de som tigger på gatorna kommer på detta?"

Du som gillar och diskutera sånt hära har du aldrig funderat på och gå med i Flashback Forum om du inte redan är med där förstås? :)
Kolla första inlägget i tråden:
Nu är tråden startad så nu kan alla som vill skriva av sig.
Nu ser vi till att den inte urartar och att alla respekterar varandras val från yttersta Vänster till Yttersta Höger. :D
Inga personangrepp och man får gärna hålla sig till fakta :wink:
Som jag ser det har alla partier både bra och dåligt i bagaget.

Men det verkar som om att när någon utanför den innersta kretsen skriver något om Invandringspolitik eller Rovdjurspolitik i en politiktråd,då djävlar kommer det en självutnämnd forumpolis och gnäller.Som vissa skriver här liknar det redan Flashback med elitens goda minne.
Fy fan när det skall skiljas på hur olika individer får uttrycka sig.
Med det vill jag säga:Heja Tompas11,fortsätt att skriva vad du vill
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

Se upp för Researchgruppen, Aftonbladet och Expressen!!! :mrgreen:
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Volvopv-65

Inlägg av Volvopv-65 »

pangerva skrev:Se upp för Researchgruppen, Aftonbladet och Expressen!!! :mrgreen:
Dom där är ju småhandlare jämfört med Raketrövsgestapo cocos_acc.gif
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Volvopv-65 skrev: Dom där är ju småhandlare jämfört med Raketrövsgestapo cocos_acc.gif
Volvopv-65 skrev:
Men det verkar som om att när någon utanför den innersta kretsen skriver något om Invandringspolitik eller Rovdjurspolitik i en politiktråd,då djävlar kommer det en självutnämnd forumpolis och gnäller.Som vissa skriver här liknar det redan Flashback med elitens goda minne.
Menar du att Raketsports forum ( dvs jag som admin, pnilz och raketetaren) inte tillåter alla att uttrycka sig fritt i den politiska diskussionstråden eller att vi är orättvisa i vår administration av forumet?
Förklara, för jag förstår inte alls vad du menar.

Så länge inga av Sveriges lagar bryts så är diskussionen tillåten. Bara för att alla inte tycker lika så innebär det inte att diskussionen tystas, man måste bara acceptera och respektera den andres åsikter. Någon elit finns inte här
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

Volvopv-65 skrev:
56:an skrev:

Kolla första inlägget i tråden:
Nu är tråden startad så nu kan alla som vill skriva av sig.
Nu ser vi till att den inte urartar och att alla respekterar varandras val från yttersta Vänster till Yttersta Höger. :D
Inga personangrepp och man får gärna hålla sig till fakta :wink:
Som jag ser det har alla partier både bra och dåligt i bagaget.

Håller med Jossan,
Förstår vad du menar men du nog precisera dig lite bättre, jag tycker inte nåt eller någon har tystats på något vis i tråden.
Om du hänvisar till 56:ans inlägg. så uppfattar jag det inte alls som att han menar något illa då han verkar ha väldigt stor acceptans mot andra åsikter och själv har fått utstå en hel del kritik för hans påstådda Ryssgillande( även om jag tror att det mesta bara är på skoj)
HSE

Inlägg av HSE »

Volvopv-65 skrev:
pangerva skrev:Se upp för Researchgruppen, Aftonbladet och Expressen!!! :mrgreen:
Dom där är ju småhandlare jämfört med Raketrövsgestapo cocos_acc.gif
Förstår inte heller något????
Forumsponsor

HSE skrev:Förstår inte heller något????
Det är nåt gammalt. En diskussion längre tillbaka här på forumet i rovdjursdebatten som han väl inte var så nöjd med :D
Låst