Äntligen köpt E-type !!!
-
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har ju alldeles glömt bort...jag har ju en E-type till stående.
Denna sunkiga slitna maskin kommer att bli en riktig ratbike.
Mekade lite med den igår i gott sällskap av ännu en Sachsfantast och ett par öl.
Denna E-type kommer att bli en basicmaskin, med förlängd framgaffel, högt styre, "lättviktarsadel", sissybar, ofjädrad bak, utan frambroms,
och planen är också "suicide-shift" för växel och koppling.
Ska försöka uppdatera även detta i denna tråd.

<!-- </EdIndex> --></div>
Denna sunkiga slitna maskin kommer att bli en riktig ratbike.
Mekade lite med den igår i gott sällskap av ännu en Sachsfantast och ett par öl.
Denna E-type kommer att bli en basicmaskin, med förlängd framgaffel, högt styre, "lättviktarsadel", sissybar, ofjädrad bak, utan frambroms,
och planen är också "suicide-shift" för växel och koppling.
Ska försöka uppdatera även detta i denna tråd.

-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->På tal om E-type....
Denna hittade jag i skogen ovanför mig för flera år sedan. Så vitt jag vet ligger den kvar idag. Ligger lite delar spridda runt om den. Säkert stulen någon gång och något tagit vad de velat ha och dumpat resten.

//Kalf <!-- </EdIndex> --></div>
Denna hittade jag i skogen ovanför mig för flera år sedan. Så vitt jag vet ligger den kvar idag. Ligger lite delar spridda runt om den. Säkert stulen någon gång och något tagit vad de velat ha och dumpat resten.

//Kalf <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->synd att så rara tingestar ska få stå å förstöras, verkar ju vara en hygglig ram på den i allafall..
<!-- </EdIndex> --></div>

fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den är väldigt rostig. Men jag kan tycka att det är lite charmigt med dessa i skogen. Visst det är en ram som inte överlever. Men med tanke på hur mycket som saknas så gör det iaf mig inget. Jag kan tycka att den är nästan lika snygg nu som i renoverat skick. Patina saknar den inte iaf.
//kalf <!-- </EdIndex> --></div>
//kalf <!-- </EdIndex> --></div>