Politiken i Sverige

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
56:an
Forumsponsor

Re: Politiken i Sverige

Inlägg av 56:an »

Det är inte förbjudet att vara homosexuell i Ryssland men det är förbjudet att sprida homosexuell propaganda men jag tror det finns ytterligare en omständighet som då gäller till minderåriga.

Alltså man hamnar inte i fängelse för man råkar vara homosexuell men risken finns det kan gå illa för de som försöker med gayaktivism.

Det är den här sakfrågan jag protesterade mot Josefine och ingenting annat. Vad jag tycker för övrigt hör inte hit och det lär heller inte skilja sig så mycket från någon annan här.
Forumsponsor

Hasse skrev:
56:an skrev:Putin rules
Hasse skrev:
56:an skrev:

Så du skulle önska att ha honom som Sveriges högste ledare?
Jag tycker Sverige är värt ett starkt ledarskap :wink:
Okej, det kan inte annat än tolkas som att du önskar putin som Sveriges Statsminister. Eller President blir det väl då.

Jajja....
Vi lever i en ny tid med politisk instabilitet och svaga regeringar och en situation liknande 1930-talet på flera sätt, ekonomiska kriser och sökande efter syndabockar. Med den bakgrunden kanske det inte är så konstigt att man upplever ett behov efter stabilitet och ett starkt ledarskap som kan leda i rätt riktning.
Forumsponsor

erlan skrev:
56:an skrev:Här i det russofoba och rysshatande väst får vi bara höra dåliga saker om Ryssland men kollar man upp lite själv så kan man genast genomskåda ljugpropagandan.

Jag roade mig nu och kolla pensionsålder, betald semester och lediga helgdagar i Ryssland och fann då att det är betydligt förmånligare än det vi har här och vad annat att vänta från en f.d. kontrollerad arbetarstat :twisted:

28 dagars betald semester, 12 dagars helgledighet, allmän pension vid 60 års ålder för män och dito 55 år för kvinnor är väl inte så illa :-BD

Jämför då det västerländska föregångslandet USA som inte har nån egentlig semesterlag överhuvudtaget och så får man slita åt kapitalet sex år till när man blir 66 år.

Arbeit macht frei cocos_acc.gif
du kan ju kolla upp storleken på pensionen i ryssland.
få se om du fortfarande tycker det verkar bra.

erlan
Helt rätt, den är säkert inte alltför fet och det är inte lönerna heller i Ryssland vad jag förstått. Men folket där tycks klara sig bra ändå och bilar verkar dom kunna köpa hur många som helst nu så trafiken blivit ett totalt kaos i städerna cocos_acc.gif
Forumsponsor

Raketaren skrev:Är nog bara å inse att flyttbilen går från kalmar till ryssland snart för 56 an..så han kan söka till att bli Putins högra hand...eftersom han gillar det jäkla landet så mycket.. :roll:
Du menar att jag skulle ta Amazonen och köra i trafiken i Moskva?
Nädu, kommer aldrig på frågan så det kan du bara glömma :Stop_:
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

56:an skrev: Putin rules :headbang:
Vad är det för fel på dig?
posch
Forumsponsor

Inlägg av posch »

56:an skrev:
Raketaren skrev:Är nog bara å inse att flyttbilen går från kalmar till ryssland snart för 56 an..så han kan söka till att bli Putins högra hand...eftersom han gillar det jäkla landet så mycket.. :roll:
Du menar att jag skulle ta Amazonen och köra i trafiken i Moskva?
Nädu, kommer aldrig på frågan så det kan du bara glömma :Stop_:
Nä det är nog bäst du stannar i Sverige, det är nog inte så idealiskt i Ryssland som du föreställer dig. Du skulle säkert stöta på en massa problem med sånt som vi tar för givet här i Sverige.
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

fatchance skrev:
56:an skrev: Putin rules :headbang:
Vad är det för fel på dig?

:clapping:
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

När du åker kan du ta med dig Margot Wallström.
Ni kanske kan få skjuts i Regeringsplanet.
Senast redigerad av pangerva den 17 feb 2015, 09:15, redigerad totalt 1 gång.
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Forumsponsor

posch skrev:Nä det är nog bäst du stannar i Sverige, det är nog inte så idealiskt i Ryssland som du föreställer dig.
Har aldrig påstått något är idealiskt men den negativa bild och svartmålning som sprids av eliten eliten i väst är heller inte sann. Och för att fästa propagandan vid något tar man hjälp av den urgamla rysskräcken som finns som ett historiskt töcken och som ingen riktigt kan peka på vad det är.

Jag ska genast ge dig ett exempel på den snedvridna propagandan. Här är en tidningsartikel som visar den aktuella pensionsåldern över världens länder (främst Europa). Men ett jättestort land som till stor del tillhör Europa får inte vara med.

Varför :?:

http://www.dn.se/ekonomi/pensionsskolan ... lden-over/
Forumsponsor

Hasse skrev:Jag brukar sällan lägga mig i politiksnack men...
Jo det är helt riktigt, det hör ju till sällsyntheterna man ser dig skriva nåt om politik :)
  • Bild
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Jag gillar ju mycket med USA men man är ju så pass "upplyst" att man ser det är j... mycket som är galet, håller väl med 56:an att det svartmålas rätt friskt om Öst, allt är väl inte åt h-vete som många vill påstå...sen tror jag den verkliga pensionsåldern i Sverige är ganska låg, inte många på fabriken jag jobbar på som gått till 65 år (avtalspension, sjukpension etc...)
Forumsponsor

Jo, pensionsåldern här är flytande, så här stod det i DN:s artikel ovan

Sverige, 61-67 år. Framtida pensionsålder kan bli 69 år enligt pensionsgruppens förslag.

En kille jag känner som jobbat på elverket sen han var 15 gick i pension vid 63 för några år sedan. Men det började ett par år före när han började fundera på vad pension var för nåt och hur man skulle göra. Det var visst inte helt lätt heller för idag finns knappt några expeditioner eller kundtjänster och fråga och han är 0 på datorer och internet men det löste sig visst till slut ändå så idag är väl och åka och äta lunch dagens viktigaste syssla :D
Forumsponsor

zappafan skrev:Jag gillar ju mycket med USA ...
Finns mycket bra med USA och det är lättare att vara gay där trots den djupt religiösa samhällstrukturen, jag menar i stort sett varenda politiskt tal börjar ju med "GUD"... Men hela Nordamerika bygger på den individuella friheten så det är mera fritt fram och vara som man är.

Ryssland bygger tvärtom på en kollektiv grund men den startade inte vid revolutionen 1917 utan har funnits där sedan lång tid tillbaka.
Ett typiskt exempel är "Miren" en kollektiv jordbruksstil som väl funnits där sedan medeltiden.

Måhända det är lägre löner och pensioner i Ryssland men individen är skyddad på ett helt annat sätt. Går det ekonomiskt åt h-e för en person så ställer staten upp med hjälp.

Om en familj i USA inte klarar huslånen så kan den familjen räkna med att banken ganska omgående kräver nycklarna och familjen står med sina saker på gatan. Men skulle liknande hända i Ryssland så kan bankägaren räkna med att bli gripen av polisen och fråntagen allt och bara stå i kalsongerna på gatan :mrgreen:
HSE

Inlägg av HSE »

Ryssland och USA är väl lika kålsupare vad mig anbelangar. Som ateist skulle jag nog inte vara populär i vissa stater där borta och deras flaggviftande och bedjande i alla lägen är mer än jag orkar med. Ryssarna har sin korruption och brottslighet, min svåger P var över där för Volvo men de blev omgående avskräckta för att öppna någon större verksamhet där. Har för mig att IKEA som gjord det fått smaka på problemen...
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

56:an skrev:Det är inte förbjudet att vara homosexuell i Ryssland men det är förbjudet att sprida homosexuell propaganda men jag tror det finns ytterligare en omständighet som då gäller till minderåriga.

Alltså man hamnar inte i fängelse för man råkar vara homosexuell men risken finns det kan gå illa för de som försöker med gayaktivism.
Tänk till lite nu, det är ingen skillnad på att vara öppet gay och gayaktivist.
Lagen i Ryssland är skriven så att du får vara gay så länge du inte är öppen med det. Att man valt att omskriva det som att inte propagera till minderåriga är för att få folkmassorna med sig som genast tänker på olagliga sexuella handlingar med minderåriga, handlingar som inte har något med homosexualitet att göra överhuvudtaget.

Sanningen är att om du talar öppet om att du är gay så propagerar du och om någon under 18år skulle höra det, ja då är du en brottsling. T.ex om jag och Mona går på stan i Moskva och håller handen så propagerar vi och riskerar då fängelse. Är det rättvisa?

Tänk dig som heterosexuell att män och kvinnor lever i ett land där du inte får prata öppet om sin relation och absolut inte visa någon tendens till kärleksyttring, eller vara någonstans där någon kan se för det är mot lag förbjudet och du kan bli häktad. Det är ju bara att bomma igen fönsterna och eller bo i en jordkällare som gäller då om det är mot lag att ingen får se minsta lilla tendens ömhetsbevis.

Tänk om jag hade det här forumet i Ryssland, jag skulle då ha ansetts propagera till minderåriga eftersom jag skriver offentligt.
Tänk alla tidningsartiklar jag och Mona varit i. Skulle vi ha sagt oss vara väninnor istället och leva i en lögn?

Män blir misshandlade i Ryssland bara för att de klär sig på ett sätt vad angriparna anser vara "bögigt" och staten gör ingenting för att hjälpa de utsatta. Nä, för de propagerar med sin klädsel.
56:an skrev:Det är den här sakfrågan jag protesterade mot Josefine och ingenting annat. Vad jag tycker för övrigt hör inte hit och det lär heller inte skilja sig så mycket från någon annan här.
Sakfrågan är i högsta grad politisk så varför hör den inte hit i en politisk tråd på ett forum som ägs av ett par som är homosexuella? Nu är du ute och cyklar 56:an.
Vad andra tycker får du nog låta dem uttrycka själva istället för att anta att andra tycker som du, att det inte hör hemma här.
//Jossan
Josefine Andersson
Låst