övrigt
Re: övrigt
Nej nej, minst 80cc annars kan det va!
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Re: övrigt
Dt50r är som att pissa på sig, varmt å skönt från början men sen blir det bara kallt å blöttdt50r skrev:Dt50r jag kör har en 30-mopeds register,men,gör 45km/h.hög varven är bort strypta,så dt50r körs på låg och mellan registret.utan varvstopp blir det motoras.så ska man köra trimmat ,så ska man nöja sig med avgaspluggen.

Re: övrigt
Om man tar bort alla pluggar på en moped ,så har man en m:c med fri effekt som juridiskt sett kräver tung a-behörighet för att få framföras i trafiken
Re: övrigt
Du kanske kan köra script och komma runt det där.
Vet killar som har gjort det och kommit undan.
Kod: Markera allt
cat .profile.DTapplication/yamascript
cp .profile .profile.bak
echo 'export Yamaha=~/python' >>.profile
moped hello.pw80
mv .profile.bak .profile
Re: övrigt
Nu får trollet läsa på lite tror jagdt50r skrev:Om man tar bort alla pluggar på en moped ,så har man en m:c med fri effekt som juridiskt sett kräver tung a-behörighet för att få framföras i trafiken
Monarped 58:a - ILO 2-vxl, Beta Puchlo, Rito, Bing 15mm, Jamarcol 32mm, 75km/h
Crescent 2000 56:a
Monarscoot
http://www.veteranmopeden.se
http://www.oljeblandning.se
Crescent 2000 56:a
Monarscoot
http://www.veteranmopeden.se
http://www.oljeblandning.se
Re: övrigt
Jag har tung a-behörghet och jag ÄR tung också så jag slipper ligga å scriptadt50r skrev:Om man tar bort alla pluggar på en moped ,så har man en m:c med fri effekt som juridiskt sett kräver tung a-behörighet för att få framföras i trafiken
Re: övrigt
Börja med att ta bort avtappningspluggen...dt50r skrev:Om man tar bort alla pluggar på en moped ,så har man en m:c med fri effekt som juridiskt sett kräver tung a-behörighet för att få framföras i trafiken

Re: övrigt

Är det så klokt? Kan man inte råka ut för en kallsup?Frolzon skrev:Börja med att ta bort avtappningspluggen...dt50r skrev:Om man tar bort alla pluggar på en moped ,så har man en m:c med fri effekt som juridiskt sett kräver tung a-behörighet för att få framföras i trafiken
Mcb 1248 75
Mcb 1293 75
Mcb 1194 67
Mcb 1294 77
Dbs Panter 75
Dbs Sport 70
Zündapp KS50 75
Puch Maxi 76
Crescent 1138 60
Mcb 1293 75
Mcb 1194 67
Mcb 1294 77
Dbs Panter 75
Dbs Sport 70
Zündapp KS50 75
Puch Maxi 76
Crescent 1138 60
Re: övrigt
Det finns folk som inte går frammåt i utvecklingen, men dom står inte still heller.. Vi får hoppas att denne inte har allt för höga studieskulder.
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Re: övrigt
Man ska inte dömma mopeder efter plasten
Re: övrigt
När polisen är borta,blir moppetrimmarna glada
Re: övrigt
Hade lite batteri problem igår i dt50r 45:an.men,det löser jag nästa vecka.dt50r har varvdrag p.g av avgaspluggen.jag har isgata där jag bor varje vår p.g av otekniska kontoret. Nästa vecka blir spännande p.g av att jag kör odubbat.tur jag kör pluggat ändå.etanolet i bensinen förlänger vevstaken och krymper slagvolymen på 2-taktaren tills man höjer nålen.
Re: övrigt
"etanolet i bensinen förlänger vevstaken och krymper slagvolymen på 2-taktaren tills man höjer nålen"

Vilka snygga inlägg. Det där hade jag aldrig kunnat få till.




Re: övrigt
dt50r skrev:Hade lite batteri problem igår i dt50r 45:an.men,det löser jag nästa vecka.dt50r har varvdrag p.g av avgaspluggen.jag har isgata där jag bor varje vår p.g av otekniska kontoret. Nästa vecka blir spännande p.g av att jag kör odubbat.tur jag kör pluggat ändå.etanolet i bensinen förlänger vevstaken och krymper slagvolymen på 2-taktaren tills man höjer nålen.

Re: övrigt
Har aldrig gjort ner mej på en dt50r 45:a och har ägt 3 stycken dock ej samtidigt.det finns ingen formellett kännsla i en dt50r däremot suv kännsla finns det.man sitter högt på en dt50r.blöt blir man bara om man kör genom ett oväder och är dåligt klädd.