Cyklade ut i ett magasin och kollade artikelnr och sedan beställde jag några stycken generatorer uppe i personalbutiken för en ringa summa.


/ P
Det jag tittar på är dom svarta slangarna ovanpå motorn och liknande tänker jag ordna vevhusventilationen på Amazonen.Patrik skrev:En Bosch växelströmmare är ju inget å skämmas för egentligen, på min Volvo monterades en sprillans "Saab 900" 80A generator en gång i tiden.
Cyklade ut i ett magasin och kollade artikelnr och sedan beställde jag några stycken generatorer uppe i personalbutiken för en ringa summa.
/ P
Haha, jänkarna är 60-tal när det gäller truckar numera56:an skrev:Nä, där passar den hur bra som helst, ser inget konstigt ut alls![]()
Jag hittade en Delco-Remy 10DN generator igår. Den generatorn ser exakt ut som en typisk Cheva eller GM generator från mitten av 60-talet men den här kommer från en Hyster H40F gaffeltruck. En väldigt snygg truck om nu gaffeltruckar kan vara snygga vilket dom kan eftersom det är industridesign och där kan man väl säga att jänkarna alltid legat långt fram. Liberalism har skapandets kraft.
Delco generatorn har part number 1100689 och är märkt 7E22 vilket borde betyda den är tillverkad den 22 maj 1967 och det verkar stämma för trucken är en 67:a
Generatorn är förstås utgången modell men ersatt av den här med flera ampere, 61 istället för 42 som det är på den jag har![]()
http://catalog.remyinc.com/Product/Details/20169
Rotordiametern tycks vara c:a 105 mm och det är klart större än random äldre bilgenerator som tycks ligga nånstans max 90 mm som erlan säjer.
Hur stor rotor Audi generatorn har vet jag inte än men förhoppningsvis om nån timma då det ser ut och vara möjligt och meka i den "blå hallen" idag
56:an skrev:Men titta på designen på trucken ovan, nu är det är det 60-talare men utseendemässigt den kunde lika gärna varit 1980-tal eller 1990 eller kanske t.o.m 2000-tal. Dom var före sin tid helt enkelt, precis som med Chrysler-alternatorn med inbyggd kylfläkt eller deras startmotor med inbyggd reduktionsväxel, det är i princip samma teknik som övriga bilar har idag, 40-50 år senare
Ja, men hyster ser likadana ut idag. Järnspakar, störtbåge och ylande navreduktioner56:an skrev:Men titta på designen på trucken ovan, nu är det är det 60-talare men utseendemässigt den kunde lika gärna varit 1980-tal eller 1990 eller kanske t.o.m 2000-tal. Dom var före sin tid helt enkelt, precis som med Chrysler-alternatorn med inbyggd kylfläkt eller deras startmotor med inbyggd reduktionsväxel, det är i princip samma teknik som övriga bilar har idag, 40-50 år senare
Jag tror inte dina spygubbar säjer så värst mycket om mej egentligenHasse skrev:Du gör mig förvirrad. Vanligtvis lovprisar du "landet i öster", men nu är det "landet i väster" som får beröm.
Fast det är bra för då slipper jag lägga in en spygubbe.
Egentligen bara i en sak, det får inte kosta massa pengar och ska helst göras med sånt jag redan har eller kan skaffa till billigt pris.Baronen skrev:Har du bestämt dig för något?![]()
Jävligt tacksam om du kunde skicka dom dit då istället för på mejHasse skrev:Mina spygubbar är riktade mot öst, inte mot dig som person.
Här kan du läsa om lite av varje http://wisemanswisdoms.blogspot.se56:an skrev: Det som egentligen irriterar mig är den snedvridna och vinklade rapporteringen från allt som rör Ryssland vilket inte är så värst svårt och upptäcka om man lyssnar på fler än oberoende Svt:s rysslandskännare Elin Jönsson