Då va de dags att presentera nästa tråd..har för lite att göra på jobbet och orkar inte vänta på lackeraren så börjar på mitt andra projekt.
Fick tag på en mustang crossram på tradera för ett år sen och fastnade för den direkt.Va sugen redan i somras på att börja på med detta men hade inte så mkt kött på benen men har nu hunnit samla på mig lite delar. O i väntan på suckans färg så passade de ju perfekt. Meningen är att sätta ihop en komplett moped i ett så orginallikt utförande som möjligt!
Som ni ser på bilden så har jag fuskat lite o fått hjälp med att svetsa dit ett undre motorfäste redan.
Senast redigerad av mustangcrosspecial den 12 mar 2015, 21:15, redigerad totalt 1 gång.
Efter blästring av tank så hittades stora bucklor så de blir nog till att leta upp en annan senare.
Kåpa nr 1!
Kåpa nr 2..Båda 2 inköpta på tradera. I bra plåtskick så hoppas på inte allt för mkt spackel på dom.
Jag gissar på att det är den gamla cross special ramen så svingen är lite annorlunda i stötdämparfästena. Kommer leta upp en annan sving med dom små fästena.
Slänger in en bild på de nya motorfästet och fotbryggan. Motorfästet ska justeras lite i framkant och fotbryggan fick ett nytt rör! Tyvärr blev bilden upp o ned!
Sådär..Motorn på plats. Nu flyter de på riktigt bra:) Nedå, om de vore så väl. Endast inpassning av fäste för utanpåliggande tändspole. Snopet om cylindern tagit i spolen sen.
Fäste för spolen utskuret i lasern. Pallade inte göra en för hand;)
Passade även på att beställa 2 nya "sidobitar" i 4 mm:s plåt. Dom gamla är krokiga o endast i 3 mm så bör va något stabilare med 4. Hoppas få de svetsat imon. Sen är de bara fäste för överliggande avgassystem kvar innan blästring.
Ett problem i hela projektet har varit att hitta en mustang framgaffel. Efter att ha läst om astanius mambatråd så beslöt jag mig för att en k50gaffel hade vatt intressant. Sagt o gjort så införskaffades delar av en begagnad sådan av vpower. Nu pågår jakt efter en lagerbana till mustang.
Styrkrona från k50 inhandlad på tradera!
Stör mig på detta fäste med ett litet hål i. Någon som vet vad det är till för eller är de bara att kapa av!?