Yamaha DT50 + Hondan MB5 ser jag som veteranmopeder men där går nog gränsen
Vad som absolut inte passar är plastankemopederna dom där scootrarna med små hjul och variator istället för redig växellåda.
Såna passar inte in här och inte hemma hos mig heller för den delen
Våren har kommit.men,vi har ändå det dom kallar svart is här uppe. 4,8 ampere ger ingen värme i värmehandagen när dom går på tändström .oavsett om jag har dom på högläget eller ej.jag får bara placebo effekt när jag har dom kopplade direkt på tändströmmen.här har man is som korsar vägen på flera ställen.har aldrig haft cross däck bak på dt50r utan enbart enduro bakdäck med cross däck skulle jag bara köra omkull oavsett väglag och årstid med cross däck skulle det bara bli halkigt.har 12volt el-system på dt50r.men,ingen el-start.
Om du har batteri på dt50r kan du koppla värmehandtagen till batteriet via ett relä som styrs av tändlåset.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Dt50r är på väg att bli en veteran moped.den har bara 25år kvar och den är ingen plastraket.0-40km/h på 16 sekunder.en jordbruks tracktor kör ifrån dt50r lätt i trafiken.dt50r har för smalt register i pluggat skick för att hänga med en johnn diree i accet speciellt i motlut i trafiken. Toppigt motoregister och tung moped.väger mer än plastraketerna och har avsevärt lägre motorstyrka.har 9 cm s kontaktyta med däcken medans plastraketerna bara har 3cm kontakt yta med däcken och har mer metall i mopeden än plastraketerna. En plastraket går inte hoppa med för då delar den sig logist sett.
Varför jag inte kör trimmat? Jo.man kommer bara närmare döden om man kör trimmat och ju fortare man kör ju hårdhäntare blir g-krafterna mot en.senaste olyckan släppte jag styret .annars hade jag blivit armlös och rätt så handikappad.man väger ju som en tung lastbil när det blir tvärstopp i 38-45km/h.