<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag önskar köpa en cylinder till en Jlo FP50 i skapligt skick..
Mvh ilfred59 <!-- </EdIndex> --></div>
Cylinder till Jlo FP50
- pangerva
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har letat länge men ingen hittat.
Verkar vara lättare att få tag på en hel moppe eller möjligen en hel motor.
Problemet är bara att, om man köper på distans, man inte vet helt säkert att det är rätt cylinder på motorn utan att demontera.
<!-- </EdIndex> --></div>
Verkar vara lättare att få tag på en hel moppe eller möjligen en hel motor.
Problemet är bara att, om man köper på distans, man inte vet helt säkert att det är rätt cylinder på motorn utan att demontera.

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
- pangerva
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->FP50-cylindern har större insug. Den motorn var strypt på annat sätt.
Om man tar en FP50-cylinder till en G50 med en 12mm, eller 15mm, förgasare så går den jättebra.
Hade en sådan när jag var 15, och det var lääääääänge sedan som du vet Grannen
Den gjorde 50 km/tim i stort sett överallt, uppför, på plan mark och nerför. Fick jag den som jag håller på med nu att gå så himla bra som den jag hade kommer jag att vara kanonglad.
Om man tar en FP50-cylinder till en G50 med en 12mm, eller 15mm, förgasare så går den jättebra.
Hade en sådan när jag var 15, och det var lääääääänge sedan som du vet Grannen

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tackar pangerva - då vet man iaf lite mera om dessa tingestar - dom är nån form av trimcylle då vad jag kan förstå.
Kanske 4kantigt insug eller?
Åja - såååååå länge sedan är det väl inte, högertrafiken la väl om då du fyllde körkort iaf
Kanske 4kantigt insug eller?
Åja - såååååå länge sedan är det väl inte, högertrafiken la väl om då du fyllde körkort iaf

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var det den motorn nymans började med till nv 5 dom gick som spjut dom första årsmodellerna, tills farbror blå kom till fabriken och sa till att deras mopeder gick för fort.
sen kom någon strypning på dom, som va buslätt att plocka bort, för dom som visste hur man gjorde
sen kom någon strypning på dom, som va buslätt att plocka bort, för dom som visste hur man gjorde