Alla har väl kört sk "rövlass" vid hämtning av projekt och grejor.
Varför inte dela med oss av slräcksynerna
Har ingen bild från hemtransport av 200 betongsten i 245'an på bilden, denna får duga i stället
Fick erbjudandet "Ta skiten innan den åker på tippen"
Bara att lasta eller?
Ram med bakaxel från 60 duett F Ä hade renoverat ett nyare och flyttat över karossen
Jag körde hem några järnvägsslipers i bakluckan på en Ford Tanus en gång. Den säckade så stänkskydden släpade i asfalten. Han inte många meter innan det hördes ett förskräckligt skrammel från bakaxeln, jag stoppade och gick ut och tittade övertygad om att något gått sönder Och upptäckte en tom ölburk som fastnat framför ena stänkskyddet, där satt den och skrapade mot vägbanan
Har upplevt motsatsen (eller vad man nu ska kalla det) när jag försökte använda dragkroken på den Golf Diesel -77 jag ägde. Att den bilen hade krok var ju ett skämt! Kunde hellre satt kroken på moppen!! Hyrde en normal kåpkärra (ej flyttsläp) och höll på att inte komma från macken MED TOM KÄRRA! Den Golfen är nog den tristaste surkart till bil jag ägt...
JanneHagnell skrev:Har upplevt motsatsen (eller vad man nu ska kalla det) när jag försökte använda dragkroken på den Golf Diesel -77 jag ägde. Att den bilen hade krok var ju ett skämt! Kunde hellre satt kroken på moppen!! Hyrde en normal kåpkärra (ej flyttsläp) och höll på att inte komma från macken MED TOM KÄRRA! Den Golfen är nog den tristaste surkart till bil jag ägt...
VW i ett nötskal!
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
Hämtade hem två VW1600 typ3 samtidigt i Boden för ett par år sedan.
VW Tiguan som dragbil och ett långt släp med lite överhäng - både framåt och bakåt...
Åkte Fredagkväll och kom hem på Söndagmorgon, efter ca 245 mil...
Med kaffe och ljudböcker som sällskap, kan jag köra lääänge!
Påminner om när jag körde armeringsjärn med lastbil en gång. Jag hade fått ta en sk järnbil som hade smalbyggd hytt med ställning i fronten på varje sida som man jag vanligen körde stolpar för el verket med, reste dessa med kranen på plats. Men armeringsjärnen var så långa att de släpade i backen både fram och bak hur jag än gjorde. Så jag körde ut två mil under massa gnissel och gnistrande, slet nog bort någon decimeter av järnen i båda ändarna innan jag var framme
Försöker rannsaka mitt minne, men kan inte komma på nåt direkt, eller en gång hade jag en boggievagn lastad med en Ford Granada 2,8i, och som dragbil hade jag en liten Nissan Cherry, tyvärr ingen bild.
Denna bild är enda jag har med nån last, tog den mest för att det var dom motiven Bytte bort dessa duetter mot en annan bil och gatt frakta dit bägge samtidigt, då var ja glad att jag har min Dolly.