Nya Norscand Katalogen har kommit

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
stockis-70

Inlägg av stockis-70 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jepp då var den beställd! :worship: <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag blockade min adress direkt jag så den inte kommer :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kolla in ABC handtagsgummi till raket/saxoped, motorbussningar, kickfjäder + mycket annat godis.
450:- för en svänghjulskåpa till 2vxl Sachs. Billigt! <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Grannen skrev:Jag blockade min adress direkt jag så den inte kommer :roll:
jaså? anti norscand?? haha. tror nog du beställt katalogen grannen. hihi <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->MKT bra katalog , men jag beställer ALDRIG därifrån , eftersom alla handlare köper därifrån så stödjer jag dom så att dom finns kvar... <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Raketsport skrev:Kolla in ABC handtagsgummi till raket/saxoped, motorbussningar, kickfjäder + mycket annat godis.
450:- för en svänghjulskåpa till 2vxl Sachs. Billigt!
har en NOS svänghjulskåpa sachs 2 växlad för mätardrivning den gamla modellen som har typ vingar bakåt. 500:- plus frakt för den som vill ha den.
skall bara leta fram den bland mina saker, fler foton finns.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

S_Compakt skrev:MKT bra katalog , men jag beställer ALDRIG därifrån , eftersom alla handlare köper därifrån så stödjer jag dom så att dom finns kvar...

alla handlare e väl fel o säga. finns mkt saker på jofrab bla. o vrf ej beställa från norscand till vettiga priser än o betala massa mer?? <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Handlarna som säljer grejjer ifrån Norscand har ju samma priser , Norscand är ju sk återförsäljare <!-- </EdIndex> --></div>
flora

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Stöder du inte Norscand har ju dina lokala handlare ingen att köpa av när dom konkar, då blir det väl en del lokala handlare som också får slå igen.

Norscand lägger väl ner en hel del pengar på att ta fram nyproduserade delar jag tror inte en lokal handlare har samma intresse att lägga ut en produktion på tex porthålskåpor i Asien.
Alla som handlar för mer än 30000:- per år har väl rätt till deras återförsäljar rabatt tror jag, jag vet att det finns mopedklubbar som slår ihop alla sina inköp och låter en person beställa allt dom ska ha och på så sätt kommer upp till återförsäljar rabatten. <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hallstamoppers lokala fartkiosk har alltid bättre priser än om man beställer direkt. :shock:
Ibland tycker han att det blir ett högt pris och då kan han ta fram en
gammal prislista eftersom grejorna nog har legat på hyllan ett par år :lol:

En gång var en kund före mig som hade vurpat på sin båge och behövde en hel del plastkåpor
Det här kommer att ta tid sa han , sen gav han kunden en adress till sidan han beställer från :roll:
"Gå hem och kolla vad du behöver ha och kom tillbaka med en lista" sa han
Men då kan ja ju lika bra beställa direkt sa kunden
Jovisst , sa han , men jag är billigare... oregonian_mornincoffee.gif

En sån handlare vill man ju gärna gynna slider_thankyou.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

S_Compakt skrev:Handlarna som säljer grejjer ifrån Norscand har ju samma priser , Norscand är ju sk återförsäljare
Nästan rätt, Norscand är GROSSIST Och IMPORTÖR och har återförsäljare som säljer deras prylar..

I praktiken funkar det så att går du in till din lokala fartkiosk och beställer prylar ur Norscands katalog, så gynnar du både din lokala fartkiosk och Norscan,

Det är väl ganska ok, och att dom har samma priser är väl inte riktigt sant, för om du beställer direkt från norscan så tillkommer frakten. <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

flora skrev:Stöder du inte Norscand har ju dina lokala handlare ingen att köpa av när dom konkar, då blir det väl en del lokala handlare som också får slå igen.

Norscand lägger väl ner en hel del pengar på att ta fram nyproduserade delar jag tror inte en lokal handlare har samma intresse att lägga ut en produktion på tex porthålskåpor i Asien.
Alla som handlar för mer än 30000:- per år har väl rätt till deras återförsäljar rabatt tror jag, jag vet att det finns mopedklubbar som slår ihop alla sina inköp och låter en person beställa allt dom ska ha och på så sätt kommer upp till återförsäljar rabatten.
läs gärna ditt eget inlägg igen .... <!-- </EdIndex> --></div>
jerry666

Inlägg av jerry666 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->svänghjulskåpor till sachs har jag inte sett tidigare :shock:

Det ända som jag saknar är de gamla avgasmuttrarna.
(och sachsblock i aluminium :roll: )

nån som vet om de ska börja med sånna muttrar? <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar