Puchlasse skrev:Du minns väl att du har en Dakota 75 stående här och väntar på svets, spackel och lack. Ska jag komma över med den ? Så du får ihop till din 10de moppe.
barr3 skrev:Nu är det ju inte mkt kvar.
Det är väll en månad kvar...
Här skyndar vi långsamt!
Idag landade stötdämparna från Holland.
Lite bättre längd på dessa! Ser även att någon börjat använda mitt projekt som påshållare,
familjen tycker nog att jag är långsam och söker andra användningsområden för min E-type!
Jo men visst! Dagen har häpnadsväckande nog ägnats åt att meka Puch! Men jag hann även
med lite slipning på gissa vad!..............jo just det tanken!
den är färdigspacklad klar och hyfsat rak vad händer då jo naturligtvis när jag ska lägga ett
sista lager grund så pärlar sig lacken på ett ställe stort som en femkrona,så där ja!
Lackade gaffelkronorna istället även gaffelbenen men var för upprörd för att ens ta en bild.
Om någon någonsin skulle fråga mig hur många timmar jag lagt på min hopplösa tank så måste
jag ljuga rejält!
Nu tar jag nya tag! Tanken är säkert kvar i garaget imorgon!
testo skrev:Jo men visst! Dagen har häpnadsväckande nog ägnats åt att meka Puch! Men jag hann även
med lite slipning på gissa vad!..............jo just det tanken!
den är färdigspacklad klar och hyfsat rak vad händer då jo naturligtvis när jag ska lägga ett
sista lager grund så pärlar sig lacken på ett ställe stort som en femkrona,så där ja!
Lackade gaffelkronorna istället även gaffelbenen men var för upprörd för att ens ta en bild.
Om någon någonsin skulle fråga mig hur många timmar jag lagt på min hopplösa tank så måste
jag ljuga rejält!
Nu tar jag nya tag! Tanken är säkert kvar i garaget imorgon!
Klart slut!
Meka Puch det låter trevligt , vad kan det vara för en Puch?
VS50 lyx-60
Dakota-66 grön
Dakota-68 röd
Alabama-68 ombyggd
Florida-72 orange
Dakota-75 guld
Tomos youngstr
Packy år ?
Texas-74
MGB Korado
Mc50 cross-65
FRAM solifer-62
E-Type 100cc
+ några vrak
Det finns visst människor som är bra på sånthärninga, har till och med hört att man kan livnära sig på att
lacka saker. Nästa gång det blir aktuellt att lacka något så ska jag leta upp en sådan en och köpa mig fri
från alla problem!
I morgon blir det en tur till favoaffären för inköp av 400 papper! Hoppas de har fått in nya sedan sist,köpte sista
förpackningen då.
Nu bryter jag ihop en stund och tar nya tag imorgon