<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!.Jag undrar hur ofta ni byter olja i sachsmotorn? en gång om året eller bara toppar på när det blir liten mängd i den?.
MVH/Valter. <!-- </EdIndex> --></div>
olja
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Beror på. En stor del av dom Sachsmotorer jag sett markerar ju gärna revir, så att toppa när det börjar bli lågt gör ju att oljan byter sig själv.
Jag anser dock att oljan bör bytas kanske 500mil eller max 1000mil <!-- </EdIndex> --></div>
Jag anser dock att oljan bör bytas kanske 500mil eller max 1000mil <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
olja
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej igen!.Det bildas ju en hel del kondens i oljan så det är nog bra att byta till varje mopedsäsong.Det är ju intressant att höra vad andra gör.Och att bara toppa på så har man ju bara mera o mera kondens i oljan.Ja även olja kan vara ett intressant ämne.
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag brukar kolla till olja någon gång då och då på säsongen bruksmoppar. Om det försvinner olja så har man ju en dålig packbox. Sen så bor vi nära havet och har mycket fukt och kondens här så det är alltid bra att titta till den någon extra gång. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson