Hej.
Söndagsmys trodde jag, skulle provköra frugans Moonarscot som jag satt i en 2vxl Sachsmotor i höstas.
Startar perfekt varmkör lite och sen åker jag iväg går så fint med 60cc varvar ur på 1:an och ska precis växla till 2:an då slutar den att driva.
Va fan hände nu kollar och kedjan bara hänger slakt och sedan får jag se att framdrevet ligger i två bitar på asfalten!!!!.
Suck det var hyfsat nytt, skit kvalité, någon som vet var man får tag i ett 15 taggars drev med bra kvalité ??
Mvh
Andrew
Drev Sachs
Re: Drev Sachs
eftersom du inte skriver varifrån drevet kom så är det ju svårt att ge några råd. men i stort sett alla delar kommer från antingen norscand eller Jofrab/garage24. duells har även dom grosistförsäljning till återförsäljare, men dom är mindre. (tror jag). men dom dreven satt ju orginal på vissa saxonettemotorer, och rösebäckens motor köpte juupp reservdelslagret från forshaga, så det kanske finns nåt orginaldrev kvar där.
erlan
erlan
Det värsta är att jag inte vet varifrån det kom det satt på motorn när jag köpte den och det såg sprillans nytt ut säkert kopia. Tack för tipset kollar med Rösebäcken.
orginaldrev är märkta med F&S loggan.
erlan
erlan