- 036.jpg (282.14 KiB) Visad 3389 gånger
Ditt nyaste inköp...gärna med bild.
Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.
I torsdags var jag å köpte en grön Dakota risig och ombyggd med Dixie delar.
Intressant blandning av två rariteter.
Framskärm, tank, stötdämpare och pakethållare är från Dixie.
Framskärm, tank, stötdämpare och pakethållare är från Dixie.
-
- Kontakt:
Nyköpt igår en orginal 56a med flaggstänger på framskärmen nån som sett det förut och kan berätta mer .
- Bilagor
-
- 11129561_980958321923469_942941979_n.jpg (19.27 KiB) Visad 3297 gånger
Ett 6005-kit 80cc bäställde från omnia racing i italien. tog en vecka onnan de skickade men sen gick det snabbt med DHL!Micke S skrev:Är det 50 eller 80 CC kit?Svartsjö skrev:Blev en sån här för några dagar sen, är äntligen på väg med DHL
Jag väntar på ett 80 CC från Ettans som ska komma nästa vecka om leveransbeskedet håller.
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Flaggor? Det var något något helt nytt för mig.cobra karlsson skrev:Nyköpt igår en orginal 56a med flaggstänger på framskärmen nån som sett det förut och kan berätta mer .
Känns som att det kan ha varit i reklamsyfte eller likande för nationaldagen eller nått sånt. Ska bläddra igenom mina gamla "nytt från Nymans" och se om jag hittar något där om detta.
Extremt fin 2000 är det i alla fall.
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
OK, tack för tips.Svartsjö skrev:Ett 6005-kit 80cc bäställde från omnia racing i italien. tog en vecka onnan de skickade men sen gick det snabbt med DHL!Micke S skrev:Är det 50 eller 80 CC kit?Svartsjö skrev:Blev en sån här för några dagar sen, är äntligen på väg med DHL
Jag väntar på ett 80 CC från Ettans som ska komma nästa vecka om leveransbeskedet håller.
Då är det ett MInarelli kit för 42 mm slag du har beställt.
- Bilagor
-
- a272894_1.jpg (101.39 KiB) Visad 3238 gånger
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Den ska modifieras för min EKF men eftersom jag ska köra 42mm slag så fick det bli minarelli cyllen, pinnbultarna måste flyttas och höjden måste säkert anpassas men slaget blir ju rätt!
OK, då är jag med !
En annan möjlighet som kan vara värd att fundera på är att svarva upp tapphålet med 1 mm offset utåt i en Ritovev för 42 mm slag. Sedan sätta in en bussning och pressa ihop vevpartiet igen så har man 44 mm slag. Men det lär ju inte vara några större oceaner av effekt som uppnås på det sättet. I teorin skulle det kunna ge strax under 5 % effektökning om allt annat är lika. Gör man så är det nog bättre att gå en bit till på en gång som t.ex. 48 mm slag så kan det ge 15 % effektökning jämfört med 42 mm slag d.v.s. ca 2 hp med en Polini 80. Men då måste man hålla reda på måtten så att inte kolven tar i och ska man vara säker behövs det en vevstake med 95 mm längd.
En annan möjlighet som kan vara värd att fundera på är att svarva upp tapphålet med 1 mm offset utåt i en Ritovev för 42 mm slag. Sedan sätta in en bussning och pressa ihop vevpartiet igen så har man 44 mm slag. Men det lär ju inte vara några större oceaner av effekt som uppnås på det sättet. I teorin skulle det kunna ge strax under 5 % effektökning om allt annat är lika. Gör man så är det nog bättre att gå en bit till på en gång som t.ex. 48 mm slag så kan det ge 15 % effektökning jämfört med 42 mm slag d.v.s. ca 2 hp med en Polini 80. Men då måste man hålla reda på måtten så att inte kolven tar i och ska man vara säker behövs det en vevstake med 95 mm längd.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Nyinköpen!!
- Bilagor
-
- 1442.jpg (42.74 KiB) Visad 3201 gånger
-
- 1440.jpg (249.79 KiB) Visad 3201 gånger
Såg ju riktigt bra ut 

Inte ett inköp.
Men tog dessa när föreningen skulle kasta ett par gamla cyklar.
Kan bli bra på framtida bobber/stummis projekt! Sen hittade jag en lådbil till barnen också!
Men tog dessa när föreningen skulle kasta ett par gamla cyklar.
Kan bli bra på framtida bobber/stummis projekt! Sen hittade jag en lådbil till barnen också!
FN M13 450 SV. 4vxl. 1952
Monarscoot. Ilo Piano G50. 3 vxl. 54cc. 12V HPI. Rito-vev. 1957. Fläktkyld.
MBA Panda. Sachs 501. 4 vxl. 1976
Ducati Mini 2. 3 vxl. 1972
2 små barn!
Monarscoot. Ilo Piano G50. 3 vxl. 54cc. 12V HPI. Rito-vev. 1957. Fläktkyld.
MBA Panda. Sachs 501. 4 vxl. 1976
Ducati Mini 2. 3 vxl. 1972
2 små barn!
Lådbilen va käck
Sen den gröna traktorn också, speciellt bakhjulen... Jag gillar ju smala höga däck

Sen den gröna traktorn också, speciellt bakhjulen... Jag gillar ju smala höga däck

Hittade en Trapper
Var visst en gammal Televerkare
Loggor var övermålade men en vän fixade fram dom.
Ska bli kul att få lite fart på denna
Var visst en gammal Televerkare

Loggor var övermålade men en vän fixade fram dom.
Ska bli kul att få lite fart på denna
- Bilagor
-
- image.jpg (198.38 KiB) Visad 3077 gånger
Loggan efter lite hjälp av en kompis
- Bilagor
-
- image.jpg (105.19 KiB) Visad 3076 gånger
en riktigt fräck trapper ...ska bli kul att se den komma igång...