ollaolle skrev:
BETALA FORT SOM FAN.Tror inte du kan vinna det här slaget rent juridiskt..Sedan får du åka(eller skicka en polare) och prata med han,lite goodwill borde han släppa till?
Beställer bara delar därifrån som jag inte är i akut behov av..men hittills har det funkat bra med Ettans... m.v.h Göran. P.S. Daniel Karlsson... är inte det ägaren?
Vadå inte vinna rent juridiskt?!
Om ägaren/kundtjänsten säger "jag bjuder dig på dessa delar". Så måste det väl ändå gälla..
//Adam
FN M13 450 SV. 4vxl. 1952
Monarscoot. Ilo Piano G50. 3 vxl. 54cc. 12V HPI. Rito-vev. 1957. Fläktkyld.
MBA Panda. Sachs 501. 4 vxl. 1976
Ducati Mini 2. 3 vxl. 1972
2 små barn!
hoppas han inser vilken negativ reklam det blir om han inte ser till att få fram Rito-vevar till EKF och Flinta som så många verkar längta efter. då kan det nog bli ren förlustaffär att dom fick sverigeagenturen för rito.
erlan[/quote]
det konstiga är att jag kan inte hitta en enda ritovev på mopeddelar.se.dom borde väl ha dom vanligaste i alla fall,om dom nu är åf till rito?
ollaolle skrev:
BETALA FORT SOM FAN.Tror inte du kan vinna det här slaget rent juridiskt..Sedan får du åka(eller skicka en polare) och prata med han,lite goodwill borde han släppa till?
Beställer bara delar därifrån som jag inte är i akut behov av..men hittills har det funkat bra med Ettans... m.v.h Göran. P.S. Daniel Karlsson... är inte det ägaren?
Vadå inte vinna rent juridiskt?!
Om ägaren/kundtjänsten säger "jag bjuder dig på dessa delar". Så måste det väl ändå gälla..
//Adam
Det kostar på både i tid (arbetstid) och kraft att kriga med inkasso...Vad jag menar är att är det en liten (nåja) summa så skippar man kriget...
Ett svar på konsumentköplagsfrågan kan jag också ge, då jag har varit på alldeles för många utbildningar och kurser om den. Om du verkligen har fått svaret från moppefirman att du blir bjuden på de delarna så är det lugnt. Men du måste bestrida varje inkassokrav, helst per brev och mail. Se till att ta kopior. Kolla sen med inkassobolaget att de verkligen fått ditt brev, alternativt skicka rek.
Skriv varför du bestrider och skicka med kopia på mailet du fått av företaget. Men läs det mailet noga först, gärna med hjälp av en juridiskt kunnig person. Lycka till.
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Puchlasse skrev:Ettan hade också, ofta är det ett tydligt tecken på att det är dålig likviditet i företaget när man säljer ut en vara billigare än inköpspris.
nja han tar 1495:-. vi hade tänkt köpa 6st av Ingmar eftersom han var så billig.men det var helt slut
Puchlasse skrev:Ett svar på konsumentköplagsfrågan kan jag också ge, då jag har varit på alldeles för många utbildningar och kurser om den. Om du verkligen har fått svaret från moppefirman att du blir bjuden på de delarna så är det lugnt. Men du måste bestrida varje inkassokrav, helst per brev och mail. Se till att ta kopior. Kolla sen med inkassobolaget att de verkligen fått ditt brev, alternativt skicka rek.
Skriv varför du bestrider och skicka med kopia på mailet du fått av företaget. Men läs det mailet noga först, gärna med hjälp av en juridiskt kunnig person. Lycka till.
Och inkassobolaget kan ju vara grabbarna med skinnväst,det vet man inte i förväg ( inkassoskulder går att sälja...) sedan ska den juridiskt kunniga personen du anlitar ha 1000kr/tim...