Min Ducati 50 TT
Re: Min Ducati 50 TT
hmm, pnilzner har smittat av sig...
Inte behöver du va avundsjuk för att jag är trendsättare häng på iställetHasse skrev:hmm, pnilzner har smittat av sig

Här skulle jag lagt in en bild på min instruktionsbok från 1960 för min Eira Ducati. Problemet är att jag inte vet var den är. Eller för att förtydliga, jag vet att jag stoppade i den i en bok i bokhyllan så den inte skulle komma bort, men vilken bok
Det är ganska många böcker i hyllan så jag orkar inte ta ut alla och bläddra igenom tills jag hittar den just nu. Men jag lägger upp en bild om/när jag får fram den. Lägga undan saker för att de inte skall komma bort har sina sidor, det man minns kristallklart när man gör det blir väldigt diffust efter ett tag 

-
När jag hämtade moppen så var tank och sidokåpor nedslipade. Jag blev informarad av säljaren att det läckte igenom bensinångor på ovansidan av tanken. Jag tätade från utsidan med epoxy, trodde jag ! Efter lackering av tanken fyllde jag en vecka senare på bensin. Efter några dagar började dock lacken att bubbla på detta ställe. Bara att göra om och göra rätt. restom.se hade den produkten som skulle lösa problemet; ett två komp. Harts som nu härdat 2 veckor i tanken... Ska fyllas med bensin i helgen.