Vad har ni för väder?
Re: Vad har ni för väder?
ser riktigt bra ut idag...med lite tur blir det en mekardag utomhus.... 

Riktigt fint väder i går med strålande sol och 17 grader i skuggan. Var strax under nollan i natt men nu 8,1 grader och inte ett moln på himmelen så det ser bra ut 

- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Härligt väder, 10 grader i skuggan och solsken. Lite fika på altan en sånn här dag är inte fel.

Igår började isen släppa på älven

Igår började isen släppa på älven

//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Här nere börjar det bli dags och klippa gräsmattan 

Klippte gräsmattan i helgen som var samt avverkade mopperally nr 2. Sju mil på underbara vägar med blandat mellan asfalt och grusväg
Blåsigt men rätt ok temp idag, passade på å bytte en 100wattare i ena extraljuset nyss så att jag ser div. djur/odjur bra i natt när jag skall hem.

/ P

/ P
Efter att veckan hittills varit fin med strålande sol och 16 till 17 grader i skuggan är det nu mulet och blåsigt och bara 9,3 grader just nu. Skall bli regn i kväll och sedan sämre väder med skurar och runt 10 grader närmaste 5 dagarna. Jag får trösta mig med att skogen lyser grönt i olika ljusa gröna färger då lövsprickningen kommit igång på allvar, till och med Bokträden på baksidan huset börjar slå ut sina blad. Boka och Ek hör ju till de sista som vågar visa sina löv 

För tillfället är det i alla fall slut på nattfrosten. Men vi hade istället förutom allt regn åskväder i går kväll
Potatisen har kommit upp men mördarsniglarna har också kommit fram och är värre än nånsin efter den milda vintern, den har också gynnat fästingarna som det också kryllar av redan. Så det är inte bara fördelar med att inte haft någon riktig vinter i år...

- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Ska vi åka dit Hasse?Raketsport skrev:Har Våren kommit till Vilhelmina?
http://www.vk.se/1444513/metervis-med-sno-i-fjallen
..........
Senast redigerad av 56:an den 05 sep 2015, 23:59, redigerad totalt 1 gång.
Håller med om väder den senaste tiden, kallt och blåsigt för det mesta och redan flera åskväder. Soligt och fint halva torsdagen och hela fredagen men regn igen lördag och idag soligt men blåser så man inte kan gå utanför dörren. Vill ha ordentligt med värme snart!
HSE skrev:Vill ha ordentligt med värme snart!

Ja, man ska ju vara älskare av kyla för att bo i Sverige... Här efter södra norrlandskusten är årsmedeltempen ca:+4

Man säger ju sommarhalvåret...? ha ha, inte många dygn som är frostfri, ska väl vara halva Juni, Juli och Augusti då.
Fast kvällarna/nätterna kan vara rätt kyliga då också i mellan åt.