Vad har ni för väder?
Re: Vad har ni för väder?
Jag har också räknat på den svenska sommaren och fått den till tre månader
Och med otur kan vi få nattfrost ända in i juni till och med där jag bor, sedan slår den till igen redan i September om det vill sig illa. Inte lätt att var trädgårdsälskare då. Förra året frös persikofrukterna bokstavligen inne och de mesta valnötterna också då 7-8 minusgrader drabbade blomningen, så jag hoppas på bättre lycka i år. Min potatisblast är hög nu så nattfrost skulle försena den skörden också.

-
Den regering som ser till att vi får vinter tre månader om året och behagligt varmt resten av tiden får min röst!
Men det blir väl idiotvarmt halva juli och augusti som vanligt.. Tur man har moppe med ac

Men det blir väl idiotvarmt halva juli och augusti som vanligt.. Tur man har moppe med ac

Blå/vit Monark 1209
Faktiskt en härlig morgon med strålande sol 12,6 grader och blåsten från i går är borta
Det skall ju bli regn i kväll så jag har svårt att bestämma mig för vad jag skall prioritera först i trädgården när det för en stund faktiskt är skönt att jobba ute 

Vädret har varit jobbigt här i en månads tid nu, regn blåst och åska men det börjar bli riktigt ljust om kvällarna och det tycker jag är välkommet
Nu är klockan 21.40 och det är fortfarande inte mörkt så jag ska nog gå ut och fixa lite med ett mopedhjul

Nu är klockan 21.40 och det är fortfarande inte mörkt så jag ska nog gå ut och fixa lite med ett mopedhjul

En timme senare...
Inte riktigt mörkt än men man kan väl säja att läget börjar se mörkt ut nu.
Nån sol ser jag inte, endast en månskära
Inte riktigt mörkt än men man kan väl säja att läget börjar se mörkt ut nu.
Nån sol ser jag inte, endast en månskära

Det är ditt fel att jag är Zundappofil igenHasse skrev:56:an skrev:
endast en månskära

Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Micke S skrev: Det är ditt fel att jag är Zundappofil igen.

För att återgå till vädret är det grått och blåsigt igen efter att fått några soltimmar i går. Temperaturen kryper trots allt upp lite för varje vecka, 10,3 just nu. Så det skall väl bli sommar nån gång i år också. Men det ser ut att dröja...
Regn och blåst i kväll, regnet piskar mot rutan när jag skriver detta. Känns som hösten, bara instämma med honom som skrev "ur led är tiden" (William Shakespeare, 1564-1616).
Ja nu så:56:an skrev:Och Patrik har köpt sig en ny leksak? (helikopter)

/ P
Härligt... Jag ser framför mig forumet kommer fyllas med flygfoton 

Sådan där har jag också funderat på för att ta flygfoton med. Inte för själva flygandet, det är för lätt för att vara roligt...
Ja, har den inte kamera så är det ju inte mycket nytta te.HSE skrev:Sådan där har jag också funderat på för att ta flygfoton med. Inte för själva flygandet, det är för lätt för att vara roligt...
Då får du flyga när det blåser så får du lite mera utmaning.

/ P