E-type (Vad har jag för framgaffel?)

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
dude_nr1
Inlägg: 9
Blev medlem: 20 dec 2008, 00:00
Ort: Alingsås

E-type (Vad har jag för framgaffel?)

Inlägg av dude_nr1 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hejsan alla moppefantaster!

Köpte mig en ram i stort sett osedd för en ganska rimlig summa pengar för några månader sedan. Har nu börjat på lite smått att fixa med den. Och min fråga är, vad har jag för framgaffel? Styrhuvudet är med all säkerhet i alla fall om svetsat!

Kommer säkerligen bli lite jobb med detta då det ser ut att vara svetsat av någon som glömt sätta på gasen innan man börjat svetsa!

Här kommer lite bilder:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Tack på förhand!

Victor <!-- </EdIndex> --></div>
Teedee
Inlägg: 27
Blev medlem: 13 sep 2008, 23:00
Ort: Säter

Inlägg av Teedee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag hade K50 på den gamla goda tiden, är ganska lik den.. Men jag kan, med stor sannorlikhet, ha fel, det är ändå snart 12 år sedan jag köpte den.. <!-- </EdIndex> --></div>
Pierre
Inlägg: 397
Blev medlem: 08 apr 2008, 23:00
Ort: Nästan i mitten

Inlägg av Pierre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:? ser ut som suzuki k50 gaffel <!-- </EdIndex> --></div>
dude_nr1
Inlägg: 9
Blev medlem: 20 dec 2008, 00:00
Ort: Alingsås

Inlägg av dude_nr1 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vore bra om det var det, tycker nämnligen gaffeln är rätt cool. Och det finns ju en del sådana mopeder till en vettig peng så att man kan få tag på en ny! <!-- </EdIndex> --></div>
Lordhelmet
Inlägg: 403
Blev medlem: 22 dec 2007, 00:00
Ort: Rundvik

Inlägg av Lordhelmet »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Definitivt ingen K50 gaffel, med ett delat överfall till hjulaxeln och oljeavtappningsskruvar i bakkant av nedre rören skulle jag gissa på en strippad Puchgaffel Montana/Nevada. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ingen K 50 gaffel Lorden har nog rätt, för säkerhet skull tittade jag på min :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
jerry666
Inlägg: 113
Blev medlem: 11 feb 2009, 00:00
Ort: spånga, stockholm

Inlägg av jerry666 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det ser ut som det är två olika gaffelben! :roll:
brukar inte folk sätta dit k50 gafflar på dessa? har fått för mig det... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det ser ut som att det vänstra gaffelbenet är Suzuki, men gaffelkronan är definitivt inte det, kan vara något ihopplockat. :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
bodda
Inlägg: 563
Blev medlem: 30 jul 2008, 23:00
Ort: linköping

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag håller för yamaha dt :) <!-- </EdIndex> --></div>
dude_nr1
Inlägg: 9
Blev medlem: 20 dec 2008, 00:00
Ort: Alingsås

Inlägg av dude_nr1 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har nu kommit fram till att i alla fall styrkronan är Yamaha då loggan finns på undersidan av övre styrkronan.

Men jag lyckas inte flera stycken snarlika gaffelben av samma märke. Vilket gör mig lite förbryllad.

Men jag har lite mått som kanske kan hjälpa något:

Totallängd gaffel 802

Diameter innerben 31

Diameter gaffelben 44. <!-- </EdIndex> --></div>
dude_nr1
Inlägg: 9
Blev medlem: 20 dec 2008, 00:00
Ort: Alingsås

Inlägg av dude_nr1 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Någon som vet vad det sitter för gaffel på denna stiliga hoj? Ägaren till denna kanske till och med är medlem på forumet?

Mvh Victor.

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Jan-E
Inlägg: 30
Blev medlem: 01 nov 2009, 00:00

Inlägg av Jan-E »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag skulle vilja byta ett par ord med honom/henne om de där finfina dacken.. <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Inlägg: 3238
Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
Ort: SMEBACKEN
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej ser ut som Daniel Sävhammar från Mockfjärds moppe hälsn cobra <!-- </EdIndex> --></div>
Bengt
Inlägg: 31
Blev medlem: 03 dec 2007, 00:00

framgaffel

Inlägg av Bengt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det ser ut som framgaffel till Monark 125 TS,TTS. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Peppe^
Inlägg: 708
Blev medlem: 04 jun 2009, 23:00
Ort: Borlänge
Kontakt:

Inlägg av Peppe^ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
cobra karlsson skrev:Hej ser ut som Daniel Sävhammar från Mockfjärds moppe hälsn cobra
Japp, det är hans E-type

Bild

daniel.artursson@borlange-mopedveteraner.se

Om han har kvar den mailen ska jag låta vara osagt. <!-- </EdIndex> --></div>
Bild
Skriv svar