Huskvarna

Användarens profilbild
bryggaren

Re: Huskvarna

Inlägg av bryggaren »

Uppgifter på typskylten om den finns kvar under sadeln är intressant. Vov 4012 sannolikt -60, 4112 -61 osv. 1963 kom flintamotorn. Om det inte är en Roulette förstås. Kan väl inte vara så svårt att bistå med.
TolvNollNio

Inlägg av TolvNollNio »

Efter minimal forskning kan det konstateras:
1. Att när Hebbe en gång i tiden registrerade sig på detta forum bodde han i Jönköping.
Om så är fallet nu, ja det vete f-n.
2. Dom inlägg som gjorts gäller det försäljning av unika enägarmopeder.
3. Han/hon är lika kass som jag på att lägga in bilder.
Blå/vit Monark 1209
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

TolvNollNio skrev:Efter minimal forskning kan det konstateras:
1. Att när Hebbe en gång i tiden registrerade sig på detta forum bodde han i Jönköping.
Om så är fallet nu, ja det vete f-n.
2. Dom inlägg som gjorts gäller det försäljning av unika enägarmopeder.
3. Han/hon är lika kass som jag på att lägga in bilder.
måste tillägga att det luktar lite tordm staff_shutup9ou.gif
Användarens profilbild
Hynboholm
Forumsponsor

Inlägg av Hynboholm »

erlan skrev:den har stått undanställd i 32 år, och den är 55 år gammal.
altså har den varit använd i 23 år.
23 års normalt slitage och reparationer, även om den bara gått ett par kilometer om dan fram och tillbaka från jobbet vid fint sommarväder, lär ju ge visst slitage?
den bör ju ha rullat minst 1000 mil, men 5000 är ju inte otänkbart.
ett oljebyte med fel olja, så gick det en tandrem t.ex.
skambud med den beskrivningen som grund antar jag var tresiffriga, ett seriöst och ivrigt"jag vill ha just en sån moppe-bud" kan antas vara ett fåtal tusenlappar.
enda chansen att få ett rättvist bud är ju att någon annan som bor nära Ingenstans
kan titta på den live och bjuda.
åtminstone jag skulle ta med i beräkningen att moppen inte verkar vara värd att fotografera. vore den en pärla i 10000 kronors klassen vore den nog värd att be nån hjålpa till med ett foto?

angående ombyggd: jag utgår från att årsmodellen är korrekt. men den kan ju naturligtvis vara en -61a eller -62a, med kick orginal.

sen vet vi ju inte heller hur dan källare den står i. saker som står i en fuktig och kall källare i 32 år är ju bara värda ca 1kr kilot. men jag antar att den står i en källare som är uppvärmd och torr.

erlan
En sak är säker iaf! Du ska inte ha den!!

(Förlåt, kunde inte låta bli...) :mrgreen:
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

Hynboholm skrev:
erlan skrev:den har stått undanställd i 32 år, och den är 55 år gammal.
altså har den varit använd i 23 år.
23 års normalt slitage och reparationer, även om den bara gått ett par kilometer om dan fram och tillbaka från jobbet vid fint sommarväder, lär ju ge visst slitage?
den bör ju ha rullat minst 1000 mil, men 5000 är ju inte otänkbart.
ett oljebyte med fel olja, så gick det en tandrem t.ex.
skambud med den beskrivningen som grund antar jag var tresiffriga, ett seriöst och ivrigt"jag vill ha just en sån moppe-bud" kan antas vara ett fåtal tusenlappar.
enda chansen att få ett rättvist bud är ju att någon annan som bor nära Ingenstans
kan titta på den live och bjuda.
åtminstone jag skulle ta med i beräkningen att moppen inte verkar vara värd att fotografera. vore den en pärla i 10000 kronors klassen vore den nog värd att be nån hjålpa till med ett foto?

angående ombyggd: jag utgår från att årsmodellen är korrekt. men den kan ju naturligtvis vara en -61a eller -62a, med kick orginal.

sen vet vi ju inte heller hur dan källare den står i. saker som står i en fuktig och kall källare i 32 år är ju bara värda ca 1kr kilot. men jag antar att den står i en källare som är uppvärmd och torr.

erlan
En sak är säker iaf! Du ska inte ha den!!

(Förlåt, kunde inte låta bli...) :mrgreen:
vi är ganska överens där. :wink:

erlan
Amarace

Inlägg av Amarace »

bryggaren skrev:Uppgifter på typskylten om den finns kvar under sadeln är intressant. Vov 4012 sannolikt -60, 4112 -61 osv. 1963 kom flintamotorn. Om det inte är en Roulette förstås. Kan väl inte vara så svårt att bistå med.
Det du beskriver är Husqvarnas modellnummer, inte VoV, VoV finns inte förrän från och med årsmodell 1961, och i Husqvarnas fall är inte VoV nummret och Modellnummret samma.

I övrigt, tror inte TS får denna såld här på sidan iaf :lol:
Användarens profilbild
bryggaren

Inlägg av bryggaren »

Amarace skrev:
bryggaren skrev:Uppgifter på typskylten om den finns kvar under sadeln är intressant. Vov 4012 sannolikt -60, 4112 -61 osv. 1963 kom flintamotorn. Om det inte är en Roulette förstås. Kan väl inte vara så svårt att bistå med.
Det du beskriver är Husqvarnas modellnummer, inte VoV, VoV finns inte förrän från och med årsmodell 1961, och i Husqvarnas fall är inte VoV nummret och Modellnummret samma.

I övrigt, tror inte TS får denna såld här på sidan iaf :lol:
Rätt där, blanda ihop detta. Vov 1001 är HVA 4112, men årsmodellbestämningen stämmer bra, vill jag hävda. Att sälja är en konst.
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

Amarace skrev: TS :lol:
"TS" känner du säljaren ifråga så vore det snällt mot hen att förklara att tillsammans är vi en rätt kräsen samling på forumet, som snabbt hittar alla fel
som finns att hitta på det som annonseras ut. så det gäller att själv berätta allt positivt.

erlan
Amarace

Inlägg av Amarace »

erlan skrev:
Amarace skrev: TS :lol:
"TS" känner du säljaren ifråga så vore det snällt mot hen att förklara att tillsammans är vi en rätt kräsen samling på forumet, som snabbt hittar alla fel
som finns att hitta på det som annonseras ut. så det gäller att själv berätta allt positivt.

erlan

Känner? Varför skulle jag det? TS = TrådSkaparen
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

sorry, den poletten trillade inte ner.

erlan
Skriv svar