Vad har ni för väder?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
HSE

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av HSE »

Jo den här sommaren börjar inte bra, varit en del sol mellan skurarna idag men det blåser nära storm. Jag fick faktiskt luta mig mot vinden i byarna för att inte blåsa omkull :shock: 13-14 grader och 15-18 meter i sekunden är inte vad jag vill ha i Juni... Och det har kommit så mycket regn att grannens relativt nysådda åker hade stora sjöar, såg ett and par som simmade runt och doppade huvudet ned efter mat. Trevlig syn men inte vad man förväntar sig på en åker med späda skott :)
HSE

Inlägg av HSE »

Jag överdrev som synes inre med vindstyrkan, snarare tvärtom: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20891373.ab
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Jo tack... Om nåt märks här är det blåsten. Mitt tak har blåst sönder mer nu :(
Jag började så smått med byggnadsställningen i slutet av mars och det var kallt och blåsigt där då men faktum är att det inte har varit nån lugn period där hittills sedan dess. Kanske nån enstaka lugn dag och lägga papp men vad hjälper det. Man kan säja det varit regn ömsom blåst hela våren.
Har inte ens gått och stå utanför garaget en enda kväll utan och känna man fryser trots jag varit påpälsad som mitt i vintern :shock:

Ändå säjer svt:s meteorologer att temperturen varit "normal" cocos_acc.gif
http://www.svt.se/vader/manadskronikor/ ... ligt-vader
HSE

Inlägg av HSE »

Medeltemperatur är ett lustigt begrepp så att medeltemperaturen är var normal i Maj beror på att det inte var några riktigt kalla frostnätter. Jag är tacksam för att jag inte haft nattfrost på väldigt länge, givet vis beroende på att det ständigt blåst och regnat. Så inga toppar och inga dalar temperaturmässigt gav hygglig medeltemperatur för årstiden men det är dålig tröst för den som vill ha lite sommarvärme. Och jag har också tak omläggningar jag skall göra men törs inte ens tänka på att börja innan väderrapporterna ser lite gynnsammare ut.
Forumsponsor

Det är ett tag sen nu man hörde talas om det vackra vädret i Göteborg, en plats där solen lyset jämt och det knappast aldrig var tråkigt väder :)
HSE

Inlägg av HSE »

Har nog sina orsaker, läste någonstans att Göteborg haft den kallaste Maj på 102 år :( Idag har jag regn och blåst med måttliga 10.4 grader just nu. Dystert väder.
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

Det gäller nog inte Västra Frölunda....

:)
HSE

Inlägg av HSE »

Hasse skrev:Det gäller nog inte Västra Frölunda....

:)
Nä troligen inte 8) Men hos mig är det inte alls trevligt i kväll, blåser så huset skakar och regnet piskar. 11 grader varmt är väl ok men blåsten... Den kommer nog till er som bor längre inåt landet med fast då har den väl tappat lite kraft på vägen.
Forumsponsor

Undrar det jag... Stormvarning över Kalmar på byvindar uppåt 20 sekundmeter natten som kommer och då skriver vi andra juni idag.
Det är som höststormar fast innan sommaren. Vädret har ju blivit helt puckat cocos_acc.gif
HSE

Inlägg av HSE »

Lite bättre idag, igår soligt med hårda vindar och 13-14 grader. Idag 15,4 grader och mycket slöjmoln samt blåser fortfarande väl mycket för min smak men jag är inte bortskämd med vädret i år :wink:
HSE

Inlägg av HSE »

Blev faktiskt en fin dag, vinden mojnade till kvällen och jag kunde faktiskt ta ett par flygturer, länge sedan sist :D Men sen kom en regnskur. Dock är det 13,4 varmt nu kl 23,08, inte dåligt.
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Härlig dag igår. 15 grader och mestadels solsken. Några regnstänk blev det, men det var så lite.

Gråtrut som bosatt sig på betongpelare bredvid dammen.
Bild
//Jossan
Josefine Andersson
Forumsponsor

Jodå dagen gryr... har du också varit oppe hela natten? :)
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

ser ju ut som det skulle bli tråkigt väder... :? hoppas bara det ger fanken i å regna..
HSE

Inlägg av HSE »

Regnar här hos mig i alla fall...
Skriv svar