mallgroda skrev:Om dakotan skulle säljas så är jag nog mest inne på att köpa ett färdigt objekt. Men tack för erbjudandet
Din ovanligt fina och högpresternade Dakota är väl en behålla-moppe? En Zundapp kan du alltid få tag på ändå. Tycker också att det är smidigast att köpa ett färdigt objekt så spar man mycket tid och pengar. Det drar ju mycket tid och kosing sedan ändå för att få till en maskin som man vill ha den och med allt lull-lull omkring för att det ska gå lite.
Jag åkte själv dit på att köpa en Zundapp och kan utan tvekan säga att det är det moppeköp jag är mest nöjd med genom tiderna. Det gedigna bygget i kombination med hög komfort och stadighet ger en alldeles speciell känsla. Att motorerna dessutom svarar ovanligt bra på trimårgärder är också tacksamt. Jag tror att det är kombinationen relativt kort slaglängd i kombination med ett bra vevhus som gör att de enkelt kan få ett så fint temperament. Det finns också hur mycket nya delar som helst till humana priser.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018