Allt började egentligen 1980 då jag på en Rhodosresa hyrde moped??? En Suzuki GT50, att en 50 kubikare kunde gå nåt så grönjävl......och jag har väl haft fantasier om en sån av och till under åren.
Nu när man blivit gammal och grå finns ju internet, denna outsinliga källa till dumma affärer. Någon komplett GT50 har jag inte ännu men två kompletta motorer har letat sig hem från Tyskland. Eftersom Sachsen har sina begränsningar effektmässigt och jag vill täppa till truten på alla dessa kommentarer om "tjejmoppe" mm så hängde jag ihop lite skrot i källaren i vintras och vips kom inspiration till ett lite annorlunda bygge. Har letat delar och nu väntar jag bara på att få hem framgaffeln(K50) och det nya motorfästet för att vara igång på allvar. Har tänkt mig en Kawagrön lack på ram, gaffelben och nav, svart sidenmatt på fälgar ekrar avgassystem mm och till sist konstläder på skärmar och lite andra detaljer.
Lägger upp nåra bilder, fortsättning följer.... kommentarer och smakråd mottages tacksamt