Doktorns motorcyklar (update 4 Mars)

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Doktorns motorcyklar (update 4 Mars)

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vet inte om man ska lägga alla sorters bilder under bildrubriken men eftersom det redan ligger bilder på mc under denna rubrik så lägger jag in en bild på ett däckbyte på en av mina hojar i Majsolen..snart är det vår!..eller..
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tusan vad läcker! Det är så snyggt med svarta patinerade hojar.
(Jag tycker tråden ligger bra här) <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja den e fin. Jag var på väg på en sväng som heter Majrundan när jag upptäckte att det blivit en gigantisk bubbla på sidovagnsdäcket därav ett panikbyte på vägkanten..Hojen som är från 1942 har bara haft en ägare före mig å han hade kvar all historik om hojen tom annonsen där dom såldes i tidningen 1946.Dom sålde ut dessa efter dom stått i mobiliseringsförråd ngr. år. Den är endast omlackad en gång när gubben precis köpt den. Eftersom det var en WLA dvs. armemodell var den militärgrön så han lät lackera om den i svart lämnade in lyktan, cateye kåpan, samt styre för cromning, sedan köpte han en Steib sidovagn å besiktade den som en civil hoj. Den kommer att få dundra på i detta skick for ever.. vi har har åkt hela familjen på denna till träffar å då är vi 4pers å en hund :wink:
Men jag har letat lite efter ett släp.. ett sånt som stockis har bakom sin hoj. Missade som sagt ett sådant å har även sett ngr på blocket efter det men dom är så oförsvarbart dyra. Så man får väl göra ngn. egen konstruktion.. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det någon engelsk räcer? <!-- </EdIndex> --></div>
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nja hd sida gissar jag på <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den har ju som sidovagnen fel så tänker jag england :P <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad är det för hund i bakgrunden?
Påminner om min men kan det verkligen vara en Perro?
Svara allvarligt nu doktorn :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu kommer ett riktigt seriöst svar lika sant som mitt reg. nr. på bilen ha..ha..
Nä skämt åt sido..det är en HD 750 sida krigsmodell sidovagnen hänger på den sidan eftersom det var vänstertrafik på den tiden. Dessutom skulle det bli djäkligt bökigt att kicka igång hojen med foten inlindad bland en massa stag.. På mitt förra bygge där jag handknackade sidovagnen monterade jag den på "rätt sida" men det känns faktiskt bättre att ha den på den här sidan ist. hunden är en äkta blandras som jag bokade av syrran jag sade om du får en liten hund med lagomt smutsfärgad päls (garagevänlig) som inte släpper hår så vill jag ha den å hon fick en sån..Det är en korsning mellan Bichon frise/Cairnterrier/Bichon havanais å det är en riktig kanonhund enormt lydig å älskar att åka hoj! Hon är med mig som oftast å sover på min mage när jag tar en tupplur.. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då är det en perro (hund på spanska) men inte en "Perro". "Perro de agua Espanol" som jag har är betydligt större (45 cm mankhöjd).
En "Perro" fäller heller inte och luktar inte hund så den kan med fördel få ligga i våra sängar :lol: :lol: :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja inte vill man ju att kompisen ska behöva ligga på golvet va..
:wink: hon brukar även funka som värmedyna när frun fryser om fötterna :D <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tur doktorn satte upp varningsskylten varning för hunden......den smiter :lol:
Men angående doktorns Harley Davidsson så kan man tillägga att den
har en otrolig patina med flera hundra kilo charm och attityd :)
Ni ska även se platsen doktorn har backat in den i - läcker installation
a´la Simon & Tomas Design :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tror nog att doktorns Harley har fått vinterskrud sista dagarna - bara ut å borsta bort vinterdammet :)
Få se om vovven vill följa med i sommar :) <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En bild på min bruksis.. kafe'racerstukad honda four -70tal

dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->gissa vad detta är för mc..
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fan va kass ni är :shock: inte ens en chansning :( Ser ni inte att det är en francis barnett 1926 :shock:
då får ni ett nytt enkelt objekt vad e detta då
Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar