Jo, jag har sett den typen av kontakt. Är den original så får man väl leva med den, men annars känns det som något man inte vill ha hängandes under sin kära veteranmoppe.
Pepitatejpen du länkar till är treradig och dessutom med skuggade kanter. Inte riktigt vad jag letar efter.
Klicka på hemsidans länk "Reportage del 1 - Spola fram till 5:22" och kolla in Josefines hjälm. Sådan tejp vill jag hitta. <!-- </EdIndex> --></div>
Jo, jag har sett den typen av kontakt. Är den original så får man väl leva med den, men annars känns det som något man inte vill ha hängandes under sin kära veteranmoppe.
Pepitatejpen du länkar till är treradig och dessutom med skuggade kanter. Inte riktigt vad jag letar efter.
Klicka på hemsidans länk "Reportage del 1 - Spola fram till 5:22" och kolla in Josefines hjälm. Sådan tejp vill jag hitta.
Har du ett avlångt slitsat hål i samma stag som avgasbygel skall fästas i så skall denn skruvas i där inte hänga under och fästet som sitter på fjäder endan skall fästas på bromsstaget <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tpen av kontakt som ni visat sitter som original kontakt på min monascoot. den sitter då monterad på en pinnbult som sitter på bromsstaget sedan en fjäder från kontakten o bak till en ögla på moppen. tydligen e denna typ av kontakt en standard kontakt på många mopeder. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Läs tråden så ser du att Grannen redan hänvisat till den sidan.
----------
Jag vet hur kåporna ska se ut.
Om någon kan ta en bild rakt från sidan och rakt uppifrån så blir det ännu lättare.
Ska nog gå att göra en CAD-ritning och sen be en god vän skära ut med laser.
Rillningen fixar en polare som är plåtslagare.
Allt går utom små barn och tennsoldater.
Trevligast hade varit att få tag i originalkåpor.
-------
Fick grejer från Ettan idag.
Köpte ett helt baklyse, bara 120 spänn dyrare än att köpa enbart bromsljusglaset.
Blä vilket smäck.
Lacken på lykthuset är kass för tillverkaren har packat ner baklyset innan färgen torkat. Sargen runt baklusglaset ser ut som kanten på en konservburk.
Bromsljusglaset ser i alla fall ut att kunna passa, men plasten är för ljus.
Är alla "NOS"-delar så dåliga?
En del varor som kommer från ettans har en tendens att vara just blää pga att
mycket av delarna ser ut att vara tillverkat i asien etc, men till hans försvar ska sägas
att han även köper gamla godingar och demonterar och säljer till högstbjudande.
Låter spännande med egen tillverkning av kåporna eftersom du verkar ha
rätta hjälpen, kanske Doktorn ligger på någon originalkåpa han kunde fota åt dig - flörta lite med han
nu får det väl vara nog tjatat om vilka varor ettan säljer? inte hans fel om asiaterna slarvar? sen undrar jag vad du menar grannen, med att han demonterar gamla godingar?
varför nog tjatat om hans produkter? slarvar asiaterna så e de inte hans fel. men han borde ju ha koll på hur produkterna ser ut som skickas iväg. e ju inge skoj o köpa nya saker o vänta på fina saker o sedan få hem dem o de ser ut som skit. e du bra kompis me ettan leone?? för du verkar sätta han lite i försvar!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Pepitatejpen sitter nu på störtkrukan.
Justerade kopplingen igår, enligt instruktionsboken.
Nu är kopplingen OK förutom kopplingshandtaget som är stukat.
Moppen måste ha stått och trillat någon gång för längesedan.
Nu är frågan om det är exakt samma handtag på min NV-tillverkade Apollo som det är på en Crescent "raketare"?
I så fall kanske jag kan få tag på ett originalhandtag. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det går alldeles utmärkt att rätta till ett handtag. Jag värmde ett med gasolbrännaren och det gick förvånasvärt smidigt att bocka till det.
Nu blev det ju inte helt perfekt men betydligt bättre.
Jag tror att jag såg en artikel från Jim i Classic Motor angående detta. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I brist på annat går det tom. att koka handtaget i vatten men då måste man jobba snabbt.. <!-- </EdIndex> --></div>