Politiken i Sverige
Re: Politiken i Sverige
jodå, med det känns i alla fall märkligt att man inte hittade någon inom dom egna leden.
erlan
erlan
Dockvalet är väldigt viktigt. Blir ingen bra föreställning och jobbigt för regissörerna bakom scenen om dockorna skulle börja sprattla som dom själva vill 

-
"Ex-försvarschef: Putin kan ta Gotland på sex timmar"
Vill alla som förfogar över f.d. förvarsmopeder vilja vara vänliga att skicka dom till gotland?
Så dom har någon liten chans..... att förvirra den lede fi till att skratta ihjäl sig!
Vill alla som förfogar över f.d. förvarsmopeder vilja vara vänliga att skicka dom till gotland?
Så dom har någon liten chans..... att förvirra den lede fi till att skratta ihjäl sig!
Blå/vit Monark 1209
Jag håller med författaren av denna artikel, Putin gillar att skramla med vapnen men är rädd om sin post: http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolum ... 1024652.ab
Debatten om Sveriges NATO-anslutning har trådryckarna just startat upp och använder sina egna eller kontrollerade propagandakanaler som vi kallar tidningar, TV, webben m.m. Det har således inget med landet X att göra mer än att det används som ett verktyg för propagandamakarna.
Delar man åsikt med trådryckarna är dom "sanningen". Är man vilsen gör dom bara sitt jobb och för övriga är det bara
Trådryckarna har dock numera tappat sin monopolställning på effektiv informationsspridning så alternativ media har kunnat växa till en motkraft tack vare den "fria" www. T.ex. webbtidningen Fria Tider är väl inte alldeles okänd?
Jag upplever det som trådryckarna börjar tappa greppet om informationsmonopolet. Propagandaminister Göbbels hade det säkert enklare på sin tid för då fanns väl inte ordet PK?
Delar man åsikt med trådryckarna är dom "sanningen". Är man vilsen gör dom bara sitt jobb och för övriga är det bara

Trådryckarna har dock numera tappat sin monopolställning på effektiv informationsspridning så alternativ media har kunnat växa till en motkraft tack vare den "fria" www. T.ex. webbtidningen Fria Tider är väl inte alldeles okänd?
Jag upplever det som trådryckarna börjar tappa greppet om informationsmonopolet. Propagandaminister Göbbels hade det säkert enklare på sin tid för då fanns väl inte ordet PK?
Hur bör vi förhålla oss till krisen i Grekland?
Hoppas att de blir utkickade från EU så att vi slipper stödja dem med pengar och få möjlighet åka dit på semester billigt genom att de då får en egen valuta som inte blir värd något (efter ett tag när inflationen har fått verka som det blir när pengar trycks utan täckning). Lite som när folk åkte till Polen förr i tiden och betalade med Dollar och levde som kungar...
Eller låtsas som att inget händer utöver det normala, för det gör ju inte det, och hoppas att de blir kvar så att den finansiella oredan inte sprider sig för mycket till oss?
Hoppas att de blir utkickade från EU så att vi slipper stödja dem med pengar och få möjlighet åka dit på semester billigt genom att de då får en egen valuta som inte blir värd något (efter ett tag när inflationen har fått verka som det blir när pengar trycks utan täckning). Lite som när folk åkte till Polen förr i tiden och betalade med Dollar och levde som kungar...
Eller låtsas som att inget händer utöver det normala, för det gör ju inte det, och hoppas att de blir kvar så att den finansiella oredan inte sprider sig för mycket till oss?
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
- pangerva
- Forumsponsor
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Vem sparkar vem?Micke S skrev:Hur bör vi förhålla oss till krisen i Grekland?
Hoppas att de blir utkickade från EU
Lämnar ett land EU kan det få följdeffekter. Vilket land blir då nästa att bli "utkickat"? England, Spanien eller kanske Italien?
Om Grekland krisar så är väl inte krisen desto mindre för EU-bygget självt?
Jag tror att en nystart för Grekland är enda möjligheten att komma igen därför ett ständigt växande skuldberg leder bara mot katastrofen. En person med orimliga skulder eller ett företag på obestånd är inte hjälpen mera lån utan en konkurs eller skuldavskrivning är den enda vettiga och dessutom en vanlig räddning. Vad gäller EU är det misslyckat redan från början, att bygga ett hus på instabil grund gör att huset förr eller senare kommer att rasa ihop av sig självt. EU är demokratiskt framröstat men det finns nog inget land där valresultatet inte är skapat genom påtryckningar utom möjligen de forna sovjetstaterna i östeuropa som kommer lämna EU sist förmodligen tillsammans med Sverige

Du behöver inte oroa dig , dom har full koll på vilka sopor som importeras det är inte lika illa som det är på en liten återvinnings station där det kan stå bilmtorer mm ... och det är en bra affär , att efterfrågan på flis mm är ju inte ett problem för Sverige eller miljön.56:an skrev:Gör väl inte saken bättre... Miljoners efter miljoners ton miljöfarlig aska med tungmetaller och annat farligt deponeras på soptippar som också ligger i naturen. Bra för vad?
Jag tycker faktiskt att Europas länder kan ta hand om sin egen skit och skräp och inte bara dumpa det här hos oss.
Utjänta fartyg från västvärlden går till Indien och skrotas där under vedervärdiga förhållanden. Lika illa...
Var är producentansvaret?
Dybt nede, alle ønsker at vide, hvordan det føles at gå Sachs
Miljö i Sverige.....
Fick höra för ett tag sen angående pappers insamling (tidningar å sånt). Tidningar mm skulle till Borlänges Pappersburk, men de kunde ej ta emot mer....så what...åkte till förbränning på i BLGE kommer ej på namnet just nu på frima, jag har varit där å köpt ett skrot rör på 2,5" till min trimmade Volvo 140.
Själv kör jag DV till uppsamling stationen...under verkligen vad vinsten är miljö mässigt .....

Fick höra för ett tag sen angående pappers insamling (tidningar å sånt). Tidningar mm skulle till Borlänges Pappersburk, men de kunde ej ta emot mer....så what...åkte till förbränning på i BLGE kommer ej på namnet just nu på frima, jag har varit där å köpt ett skrot rör på 2,5" till min trimmade Volvo 140.
Själv kör jag DV till uppsamling stationen...under verkligen vad vinsten är miljö mässigt .....

Vissa sopor är det mer lönsamt att förbränna och ta vara på energin i än att återvinna. Så återvinningen är i de fallen mer än god tanke än en miljövinst och ekonomiskt ingen vinst alls. Men givetvis skall vi återvinna så mycket som möjligt, viktigast i det sammanhanget är saker som förgiftar naturen som ex bly i batterier mm.
Sopor låter lurigt på nåt sätt.... Jag tänker mig en hamnarbetare som får en dödlig sjukdom av virussmittat sjukhusavfall som smugit sig med i en båtlast med sopor som dom importerat för förbränning här 

Ja då får vi se vart det bär hän med Grekland efter folkomröstningen. Deras Finansminister har ju gjort en mängd uttalanden som ledde till att han inte var önskvärd i EU-kretsar som t.ex.
– Vad Bryssel och trojkan vill ha i dag är att ja-sidan vinner, så att de kan förnedra grekerna. Varför tvingade de oss att stänga bankerna? För att sätta skräck i folk. Och att sprida skräck kallas terrorism.
Hoppas det går bra för Grekerna och att det kommer något gott ut av allt skit de har fått stå ut med. För egen del anser jag förstås att man ska hjälpa de inom den egna domänen som har det besvärligt som t.ex. Grekland och inte med nödvändighet avgränsa oss till det. Det är möjligt att roffa-åt-sig principen kan löna sig för en del men för det stora flertalet är det bättre om man hjälper varandra.
– Vad Bryssel och trojkan vill ha i dag är att ja-sidan vinner, så att de kan förnedra grekerna. Varför tvingade de oss att stänga bankerna? För att sätta skräck i folk. Och att sprida skräck kallas terrorism.
Hoppas det går bra för Grekerna och att det kommer något gott ut av allt skit de har fått stå ut med. För egen del anser jag förstås att man ska hjälpa de inom den egna domänen som har det besvärligt som t.ex. Grekland och inte med nödvändighet avgränsa oss till det. Det är möjligt att roffa-åt-sig principen kan löna sig för en del men för det stora flertalet är det bättre om man hjälper varandra.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Du har lagt märke till vilken sida som Pasok (soc dem) valde att tillhöra i den här folkomröstningen?
Den här tråden är "bara" sju månader men har redan över 15.000 visningar hur ska man tolka det?