Torsdagsmorgonen kom och det bar iväg, för jag hade planerat att vara hemma redan vid 4tiden samma dag.
Resan ner tog ca 4timmar, men enligt gps:en bara 2 ½ timme... vet inte vad som gick galet. Troligtvis så njöt jag av den klarblåa himmeln, det kulliga landskapet som susade förbi, alla gnistrande sjöar och små mysiga byar man åkte igenom.
Västerås till Tranås, via småvägar är nog precis som det ska vara. Alldeles underbart!

Man hinner nog gå igenom vad det är man håller på med både en och två gånger.
Men kunde inte hålla mig, har man efter 12månaders letande äntligen hittat något man vill åt så då får man sluta tänka rationellt.
Det tog minst lika lång tid hem så kl4 kunde jag glömma... Klockan närmade sig 7 på kvällen och jag hade suttit i bilen ca 10timmar.
Nog var det värt när man väl kom hem!

Så nu är jag stolt ägare av en 61:ans Husqvarna moped modell: 41222 dvs en Cornette men enligt Husqvarnas tankesätt en Sport.
Gillar allt med denna moped. Alla borde äga en veteranmoped nån gång i livet, för när det är bra väder så blir det bara bättre med 1hk mellan benen.

Men inget gott utan lite ont i sig... den startar inte, så nu har jag att göra.
Försöker löse detta med allehanda sätt och ideer men har inte kommit fram till något konkret än.
Kommer uppdatera när jag har gjort något.
Planen är iaf att få igång den och ordna allt som har med körningen att göra.
Polera kan man alltid göra senare, samt kompletera med nya fräscha delar. Det får ta sin tid med sånt, bara jag kan köra den.