Hej allihop!
Som ni kanske sett i bytestråden så försöker vi byta bort sonens DBS Sport mot en Yamaha Fs1.
Vi undrar vad DBS:en är värd ungefär, så att vi inte gör en dålig affär. Det kanske är mest lönsamt att sälja den...
Den har inte originalmotor, utan en tvåväxlad sachs. Mycket fint krom, något sliten lack. 1971 eller 1972 års modell, med den stora kromade framlyktan.
Någon som vet vad man kan få för en sådan?
Vad tycker ni den är värd?
Värde på DBS Sport 3024
Re: Värde på DBS Sport 3024
6 tusen kanske genom att motorn drar ner mycket. Många (inte jag) tycker dessutom att DBS är en B-moppe.
FS1 or är ju jättebra men inte alls lika intressanta genom att det finns 13 på dussinet och de inte är klassiker utan fortfarande snvänds som bruksmoppar av dagens ungdomar innan de får körkort.
FS1 or är ju jättebra men inte alls lika intressanta genom att det finns 13 på dussinet och de inte är klassiker utan fortfarande snvänds som bruksmoppar av dagens ungdomar innan de får körkort.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Re: Värde på DBS Sport 3024
Är man osäker på värdet kan man sälja på Tradera och låta köparna sätta priset som då blir det marknadsmässiga priset iaf under de förhållandena. Men en hel moped skulle jag nog inte riskera för en krona utan då sätta ett reservationspris som då är det lägsta pris jag kan tänka mig för och sälja