Vad har ni för väder?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Re: Vad har ni för väder?

Inlägg av Patrik »

Blåsigt i dag med men fick klättrat upp å lagt på sista nockplåten efter lite längd justering av den.

Fick ju ta en flygtur upp å filmat den också när jag var färdig:
Bild

:)

/ P
HSE

Inlägg av HSE »

Regn i dag på morgonen igen, fick verkligen det där taket klart i grevens tid :) Plockade tio liter jordgubbar i landet igår, värmen satte verkligen fart på dem.
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Här kom regnet i går kväll strax efter veteranfordonsträffen slutat och så kom det ytterligare en skvätt tidigt idag på morgonen.

Jag hann lagom ut och skulle fixa med taket i går kväll, hade satt upp säkerhetslinor och skurit några pappbitar och precis när jag skulle upp och spika på dom kom regnet, vad glad man blir då :evil:

Förmodligen nya pölar inne precis efter när dom gamla torkat ut och så där håller det på. Mellan regnen blåser det så in i norden så det är svårt att vara uppe på taket för den skull. Problemet idag är väl om man törs man spika papp på något fuktig svall ? :roll:

Annars ser vädret rätt bra ut just nu, ganska stilla, lite sol men blött på marken.

Det här regnet verkar gjort sitt här nere och nu är det på väg uppåt landet. Så nu är det bara och vänta på nästa regn.

Vad folk allmänhet inte tänker på, åtminstone här i Götaland, är att juli är årets i särklass den månad då det faller mest nederbörd och minst nederbörd är januari alltså midvintern. Semester med sol och bad är mest bara en egen föreställd illusion. Egen och egen förresten... Jag tror den föreställningen är något vi blir påverkade av via media och reklam.
HSE

Inlägg av HSE »

När jag bytte taket på stugan för jag tror det var 10 år sedan så blev jag tvungen att ta semester i September för mitt jobb. Visade sig vara vädermässigt vara perfekt, fick den vecka med sol och torrt väder jag behövde för takarbetena. Och eftersom jag hade haft dubbla jourer när de andra var på semester så räckte jour ersättningen dessutom till allt material som behövdes till taket. Perfekt, förutom då att frugan inte var helt glad över att hennes och min semester inte synkade... Jag tämjde en del på jourens inkallelsetid på 40 minuter tills på plats i Stenungsund om man säger så på helgerna.
Forumsponsor

Ja, så är det nog. Det växlingsrika vädret tar ofta semestern väldigt sent :roll:

Och i år har det växlingsrika vädret legat i och jobbat väldigt hårt ända sen slutet av mars :twisted:
HSE

Inlägg av HSE »

Störtregn i kväll, rena syndafloden. Ser inte lovande ut framöver nu vädermässigt :(
Forumsponsor

Du får skaffa dig ett sånt där småskaligt vattenkraftverk så kommer du se ut som den gula gubben nedan :)
  • mefipallina_yahoo.gif
Forumsponsor

Och ett vindkraftverk också :)
  • mefipallina_yahoo.gif mefipallina_yahoo.gif
Forumsponsor

Och så en sista, kanske lite känslig :oops: Bli jordbrukare på heltid, växer som f-n i blötan :)
  • mefipallina_yahoo.gif mefipallina_yahoo.gif mefipallina_yahoo.gif
Forumsponsor

I dag känns det precis som förr i tiden när semestrarna var slut och jöbbarvädret kom tebaka :)
Forumsponsor

Hasse skrev:Ja, då var värmen slut för tillfället. +13 nu 20:50 :evil:
"Ingen ####värme över Norrland"

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/nu-ta ... langledigt
  • slider_anon.gif
"Sen kan man ju hoppas på att regnet hamnar hos en granne man inte tycker om, säger han."

Mej gör det inte ett skit, som vanligt räknar jag med att juli är en pissemånad. I vart fall numera. Förr var det bättre...

Sen kan man ju kalla det för vad man vill. "hyffsad sommar" kanske är ett bra ord? :roll:
Forumsponsor

I kväll är det bara 13 grader ute hos mej. Slipper vädra ut värmen och det är bra för sömnen mistick_yes.gif
HSE

Inlägg av HSE »

56:an skrev:I kväll är det bara 13 grader ute hos mej. Slipper vädra ut värmen och det är bra för sömnen mistick_yes.gif
Ja, fast jag vaknade av åska och hagel följd av störtregn, bara drivis fattades :? Men nu på morgonen faktiskt sol men lite blåsigt. Skall iväg snart för att träffa köparna av min mors hus, de skall skriva på köpekontraktet. Jag är glad att bli av med det stället, har ju två egna att sköta redan men min mor är ledsen över att inte längre ha sitt ställe kvar :cry: Dessutom är hon lite krasslig just nu, fått någon hosta och är man 91 och har dåligt hjärta så är det inte så bra...
Forumsponsor

HSE skrev: åska hagel drivis
Början av den här dagen var torr, kall och blåsig men för en stund sen kom en regnskur så nu går det plussa på ännu en regndag den här sommaren.

Jag och säkert många med mig tycker det är jobbigt med det här skitvädret men så tänkte jag att man kan öppna dörrn utan det kommer in en massa irriterande flugor, inte heller arga getingar, bromsar m.m. när man är ute och pysslar. Sist men inte minst, kanske det bästa av allt, det är totalt myggfritt om kvällarna :thumb:

Man kan nog tacka blåsten för det :)

Tråkigt att din mor är krasslig, men hon verkar klar i knoppen och inte dement annars saknar man inte sitt hus :D

Jag tror du är ett antal år äldre än mig men min mor var äldre än din. Jag hade gamla föräldrar så jag miste dem ganska tidigt tyvärr och min far redan när jag var 19 år. Din mor är lika gammal som min halvsyster som är kristallklar i knoppen men krasslig i kroppen och har hemhjälp nu. Det är en gammal gumma när man träffar henne och en ung tjej när man ringer och pratar i telefonen :)
HSE

Inlägg av HSE »

Jo hon är klar i knoppen och körde bil tills hon fyllt 90. Tyvärr sviktar hörsel och synen nu. Vi har haft soligt men blåsigt idag så det kunde vara värre...
Skriv svar