Vad har ni för väder?
Re: Vad har ni för väder?

- Bilagor
-
- 11774277_10205980399141135_692236448_n.jpg (12.91 KiB) Visad 2323 gånger
Ordförande i Hallstamoppers 

Den bussen ser ju fin ut..Patrik skrev:HSE skrev: Då var det fint väder men idag....
Samma i Dalsland, regn mest hela dagen men nu på kvällen är det uppehåll iaf.
Igår var fint här, passade på att justera träden för att öka på framkomligheten.
/ P
Jag var inne i stan idag och körde med moppen och fick se en gammal ljusblå Scania buss stod parkerad vid gamla idrottsplatsen på kvarnholmen i centrum. Jag tänkte genast f-n det måste vara Patrik

Bussen jag såg var nog något äldre och ombyggd till husbuss med en dörr bak

Regnet slutade i går vid femtontiden så grabben kom iväg men det började blåsa istället
Mulet och blåsigt i dag också.

Regnade i natt, idag 16,5 grader i skuggan och växlande molnighet. Men det blåser så jag kunde knappt stå upprätt när jag tankade bilen 

Lite småblåsigt här annars är väl vädret inget och klaga påHSE skrev:![]()

Blåste ned ett träd på min elledning i kväll. Sågat bort det nu men el kabeln är nere på 2,5 meters höjd efter detta så elverket får kolla den i morgon. Tur ändå att ett jätteträd bredvid välte åt motsatta håll så där har jag en saftig rotvälta att bita i. El gatorna är rena skämtet, 5 meter åt varje håll och så står det 30 meters träd på varje sida...
Oj, du verkar haft det besvärligt med blåsten
Här är vädret najs fortfarande men redan till helgen ska det bli sämre och det gäller visst nästa vecka också.
Det är litet synd nu när man äntligen har fått upp styrfarten på moppevärkstan

Här är vädret najs fortfarande men redan till helgen ska det bli sämre och det gäller visst nästa vecka också.
Det är litet synd nu när man äntligen har fått upp styrfarten på moppevärkstan

Prognosen är regn i massor framöver...Fått en omgång redan nu, jag har ju börjat måla det gamla uthuset. Det har ju varit hönshus i ena delen och har en bastu i andra. Blev så bra med nytt tak på ena sidan att jag skall se över andra sidan av taket också men det hänger ju på vädret
Annars blir det fint med ny färg och ett nytt fönster 

Gör en simbassäng utanför bastun så kan du svalka dig efteråt i regnvatten 

Jo tack, det skulle fungera56:an skrev:Gör en simbassäng utanför bastun så kan du svalka dig efteråt i regnvatten

Regnar ganska så rejält här nu, inte störtregn, mer som ihållande regn. Vet inte hur det blir men hoppas det slutar snart
Har läst på nyheterna om "sommaren värsta lågtryck" och klass 1 varningarna haglar ner. Det känns nästan lite överdrivet när det mer liknar en vanligt regndag och det är väl inget ovanligt den här sommaren

Har läst på nyheterna om "sommaren värsta lågtryck" och klass 1 varningarna haglar ner. Det känns nästan lite överdrivet när det mer liknar en vanligt regndag och det är väl inget ovanligt den här sommaren

Helgrått och regnar här med men ingen blåst så här långt. Skulle vara risk för åska här i natt så det värsta vädret återstår väl.
Aha... Romelanda är alltså norr om Göteborg där Tudor hade sin batterifabrik?
Enligt SMHI radarbilder är det en "vit fläck" där så det regnar nog inte på dig just nu.
Förhoppningsvis är det här regnet i avtagande även hos dig och där det väntas bli mer regn nu är nog mera "norrut"
Fast imorrn blir det nog blåsigt så håll i hatten om du går ut

Enligt SMHI radarbilder är det en "vit fläck" där så det regnar nog inte på dig just nu.
Förhoppningsvis är det här regnet i avtagande även hos dig och där det väntas bli mer regn nu är nog mera "norrut"

Fast imorrn blir det nog blåsigt så håll i hatten om du går ut

Tudor låg på andra sidan älven i Nol och följaktligen inte ens i Bohuslän. Fast fågelvägen är det väl 3 km bort från mig. Var en stor arbetsgivare på sextiotalet, fans de som jobbade där och tog en båt över Göta älv från min sida ex min gamla nu avlidna skolkamrat Göran. Var besvärligt dock på vintern när isen varken bar eller brast, han fick en extra mopedtur på en dryg mil och åka färjan över i Bohus då. Detta var ju i en tid då det var ont om broar, Lilla Edet hade bro och Göteborg hade Hisingsbron och gamla Hisingsbron . Däremellan var det färja i Bohus eller Agnesberg som gällde. Eftersom min blivande fru bodde i Surte såg jag mycket av dessa färjor... Regnar förresten rätt bra här nu igen efter lite uppehåll.
OK
Tror det slutat regna hos dig nu men här upphörde regnet redan vid 16-tiden men såna här lågtryck gör mig så trött att jag sov bort 1 ½ timme och sen blev det dags för fika innan dom stängde 18.00 men det tar nån kvart innan varuhuset är tömt på kunder. Det hade varit en arbetsam dag för personalen där, för regndagar på sommaren då söker folk sig till de varuhus som är öppna. Det har varit marknad på stan också, var väl välbesökt igår men idag tror jag den marknaden regnade bort helt och när jag kollade så packade de sista försäljarna ihop sina grejer. På tivolit syntes inte en människa mer än personalen som började riva. Likadant i maj när det var tivoli här senast, sista dan var en hel dag i regn och knappt nån ville åka karusell eller nåt annat där
Tror det slutat regna hos dig nu men här upphörde regnet redan vid 16-tiden men såna här lågtryck gör mig så trött att jag sov bort 1 ½ timme och sen blev det dags för fika innan dom stängde 18.00 men det tar nån kvart innan varuhuset är tömt på kunder. Det hade varit en arbetsam dag för personalen där, för regndagar på sommaren då söker folk sig till de varuhus som är öppna. Det har varit marknad på stan också, var väl välbesökt igår men idag tror jag den marknaden regnade bort helt och när jag kollade så packade de sista försäljarna ihop sina grejer. På tivolit syntes inte en människa mer än personalen som började riva. Likadant i maj när det var tivoli här senast, sista dan var en hel dag i regn och knappt nån ville åka karusell eller nåt annat där