Sachs går ojämnt
Sachs går ojämnt
Min compact med 3vxl fot går ojämnt på fullgas. Den små dör och går ojämnt. Blir något bättre när man sjusterar på munstycket. Kan det vara tändningsinställning?
//Burrre
Re: Sachs går ojämnt
Gissar väl först på skit i förgasaren.
Något som inte går igenom munstyckets hål utan bara lägger sig ivägen och sedan kasar vidare, lägger sig ivägen igen, och så vidare.
Rensa ur förgasaren, rengör tanken och byt soppa om den stått länge med samma soppa.
Något som inte går igenom munstyckets hål utan bara lägger sig ivägen och sedan kasar vidare, lägger sig ivägen igen, och så vidare.
Rensa ur förgasaren, rengör tanken och byt soppa om den stått länge med samma soppa.
-
- Kontakt:
Har samma problem.. Har inlett en grundlig rengörning.. Nått tips på hur man rengör tanken på en compact?? Misstänker att det kan vara lite rost o skit i den....
Det borde väl gå och spruta ur skiten med en högtryckstvättsamuelsoderstrom skrev: Nått tips på hur man rengör tanken på en compact?? Misstänker att det kan vara lite rost o skit i den....

Man slår i en näve skruv och mutter eller småsten och en dl bensin, sedan gäller det att ruska. Jim byggde en motordriven anordning med tanken fastsatt på ett remdrivet cykelhjul för det jobbet
Efteråt sköljer man noga och avslutar med ett invändigt citronsyra bad.

-
- Kontakt:
Det blir att prova det!
. Ska ju ändå riva ner hela hojen för uppfrächning!

det finns även dom som monterat fast tanken på en cementblandare
för att få en lagom långsam rotation.
erlan
för att få en lagom långsam rotation.
erlan
En lös mopedtank kan man stå och skaka med grus i men nu gällde det en compact där tanken är i hela ramen, inte så enkelt och stå och skaka kanske....
Läser ni inte hela tråden utan bara svarar efter senaste inlägg?
Läser ni inte hela tråden utan bara svarar efter senaste inlägg?
-
- Kontakt:
Ja det är ju lite jävligare att skruva fast hela ramen på en tombola
. Tänkte om det kanske fanns nått bra rostlösningsmedel eller nått sånt. Hälla ner grus och dylikt kan ju vara lite jävligt att få dän...

Citronsyran kan ju räcka om det inte är för mycket rost. Annars ser jag inga problem med att spänna fast ramen på en cementblandare 

Kan man verkligen utgå från att varenda människa har en cementblandare?
Köp oxalsyra på närmaste färgaffär,låt stå ett dygn....sen så blir det 

hur grova metoder man behöver ta till beror väl på hur eländig tanken är invändigt.
högtryckstvätt med rörrensningsmunstycke är förmodligen effektivt
på allt som sitter löst. men det är kanske inte så många som har ett sånt heller.
är det bara måttligt med rost så är nog något betmedel att föredra.
erlan
högtryckstvätt med rörrensningsmunstycke är förmodligen effektivt
på allt som sitter löst. men det är kanske inte så många som har ett sånt heller.
är det bara måttligt med rost så är nog något betmedel att föredra.
erlan
-
- Kontakt:
Får bli att inprovisera lite då
Sån tur jag har som är murare om man behöver ge sig på tombolan då
Tror inte det ser allt för jävligt ut i den men när jag tömde ut lite bensin i en burk kunde jag se lite rostkorn hänga med vilket man inte vill ha med ner i förgasaren! Ett bränslefilter är oxå beställt! Tack för tipsen!

Tror inte det ser allt för jävligt ut i den men när jag tömde ut lite bensin i en burk kunde jag se lite rostkorn hänga med vilket man inte vill ha med ner i förgasaren! Ett bränslefilter är oxå beställt! Tack för tipsen!
Det kunde ju inte jag veta...samuelsoderstrom skrev: Sån tur jag har som är murare om man behöver ge sig på tombolan då![]()

Men lycka till med moppen jag tror du fixar det där