Sachs membrancylinder
Sachs membrancylinder
halloj,
Jag har en fundering på hur man vet vilken membran cylinder man har?
finns ju tydigen i massa olika hk antal.
Tackpåförhand.
Niclas
Jag har en fundering på hur man vet vilken membran cylinder man har?
finns ju tydigen i massa olika hk antal.
Tackpåförhand.
Niclas
Re: Sachs membrancylinder
man mäter.
du får ladda ner och rotera tillbaka bilden.
fick lov att rotera den för att få rätt antal pixlar.
erlan
du får ladda ner och rotera tillbaka bilden.
fick lov att rotera den för att få rätt antal pixlar.
erlan
Re: Sachs membrancylinder
Okey, tack så mycket. 

Re: Sachs membrancylinder
I sverige var det ju dock bara 1,5hk som användes, så övriga lär ju vara ovanliga.
Re: Sachs membrancylinder
Men de konstiga är att jag har mätt mina portar nu och dom är då större än på de diagramet som erland la in, och de ser inte ut som någon har bearbetat cylindern något.
Spolport höjd och bredd är ca9,5mm x 16,5mm
Avgasport höjd och bredd är ca13,5 x 19mm
Eller har jag missuppfattat allting
Spolport höjd och bredd är ca9,5mm x 16,5mm
Avgasport höjd och bredd är ca13,5 x 19mm
Eller har jag missuppfattat allting

Re: Sachs membrancylinder
kolla om kolven öppnar hela portarnas höjd?
men jag har även sett effektuppgifter på 2,6hk för membrancylinder.
en annan möjlighet är att du har en pirat/eftermarknadscylinder och dom har varit generösa med porttiderna.
vad det än är så går förmodligen cylindern rätt bra.
erlan
men jag har även sett effektuppgifter på 2,6hk för membrancylinder.
en annan möjlighet är att du har en pirat/eftermarknadscylinder och dom har varit generösa med porttiderna.
vad det än är så går förmodligen cylindern rätt bra.
erlan
Re: Sachs membrancylinder
På den norska mopeden Tempo corvette 380 ska det va 2,6 hp. Fyrväxlad fläktkyld med liten membrancylinder.
Borde väl ha smitit nån över gränsen
Borde väl ha smitit nån över gränsen

Re: Sachs membrancylinder
Ja jag ska kika lite mer sen när jag ska montera på den, tänkte beställa stora membranet också. Så förhoppningsvis så går cylindern ganska bra, får testa och se.
Tack för all hjälp och ideer
Tack för all hjälp och ideer

Re: Sachs membrancylinder
Nu ser jag bara 0,8, 1,3, 1,8 och 2,4 hk cylindrar på bilden. Vart kommer 1,5 hk in i bilden?Amarace skrev:I sverige var det ju dock bara 1,5hk som användes, så övriga lär ju vara ovanliga.
Är erlans förteckning ofullständig menar du?
Re: Sachs membrancylinder
den förteckningen är nog ofullständig.
täcker förmodligen bara en årsmodell eller marknad.
men jag har bara laddat ner och sparat den från nåt forum, förmodligen det här.
har ingen aning om var det kommer ifrån.
1,5fanns ju i sverige och som nämts 2,6 i norge.
0ch i kombinatin med olika cylindrar fanns ju även olika stora membran och två förgasarstorlekar.
erlan
täcker förmodligen bara en årsmodell eller marknad.
men jag har bara laddat ner och sparat den från nåt forum, förmodligen det här.
har ingen aning om var det kommer ifrån.
1,5fanns ju i sverige och som nämts 2,6 i norge.
0ch i kombinatin med olika cylindrar fanns ju även olika stora membran och två förgasarstorlekar.
erlan
Re: Sachs membrancylinder
56:an skrev:Nu ser jag bara 0,8, 1,3, 1,8 och 2,4 hk cylindrar på bilden. Vart kommer 1,5 hk in i bilden?Amarace skrev:I sverige var det ju dock bara 1,5hk som användes, så övriga lär ju vara ovanliga.
Är erlans förteckning ofullständig menar du?
Eftersom alla Partner/Shopper som såldes i Sverige med Saxonette motor var på 1,5hk så måste ju den förteckningen vara ofullständig ja.
Re: Sachs membrancylinder
Är det inte så att även typ av avgassystem och förgasarstorlek har betydelse för effekten och särskilt då i tiondelar så allt kan väl ändå inte hänga på utförandet av cylindern och membranet i sig menar jag?
Jag bara bytte ljuddämpare på Ekonomen och det hade klar inverkan på toppeffekten. Det märktes genast +5
Jag bara bytte ljuddämpare på Ekonomen och det hade klar inverkan på toppeffekten. Det märktes genast +5
