Så vått efter allt regnade att det bara klafsar i gräsmattorna när man går på dem, behöver klippa gräset men det är för mjukt i backen för åkgräsklipparen. Bedrövlig sommar måste jag säga.
Senast redigerad av HSE den 01 aug 2015, 07:24, redigerad totalt 1 gång.
Raketaren skrev: behöver inte gå ut då...eftersom mopedrallyt är avslutat med bra väder...
Inte mopedrally men jag var på Motorns Dag igår. Där finns allt i motorväg även massor av gamla mopeder
Riktigt najs väder, men där blir det varmt när solen tittar fram. Lagom varmt i luften så där 20 grader men riktigt varmt inne i bilen när rutorna vart stängda. Men under veteranmarknaden får jag flera ärenden till bilen och hinner vädra och ta en fika.
Tittade på prognosen och det ska bli sol och värme i veckan som kommer men då läste jag bara om södra Sverige och Götaland
vi hade toppenbra väder även idag på mopperallyt till Nora hembygdsdag..absolut inget att klaga på..kaffe å 7 sorters kakor i det fria sitter fint vid framkomsten..
vädret i södra Sverige intresserar mig faktiskt inte ett dugg..
Raketaren skrev: vädret i södra Sverige intresserar mig faktiskt inte ett dugg..
Här där jag bor har väl sommaren varit ungefär som den brukar frånsett någon mera stadigvarande värmeperiod
Den intressanta väderutvecklingen har nog snarare varit i norra Sverige och även längs Norrlandskusten som fått en helt annorlunda sommar mot vad jag sett på rapporterna de senaste fem åren. Även från Göteborgstrakten har dom sedvanliga sol-rapporterna uteblivit helt så det kanske varit en förändring där också
Har varit blötare än normalt det ser jag i min trädgård: Min damm brukar torka ut en period varje sommar, jag brukar utnyttja det till att rensa upp och gräva bort slammet som kommer med vattnet och fälls ut på dammens botten. Men i år var det bara lite vatten kvar på botten innan sista regnperioden fyllde på igen så nu blir det nog ingen chans att rensa den. Sedan har jag nästan inte behövt vattna annat än i växthusen, normal får jag vattna en hel del. Så bevisligen mycket blötare än normalt och det drar med sig lägre temperatur också.
Helt plötsligt sommar igen, 21,5 grader, sol och vindstilla. Tog en moped och åkte för att hälsa på en annan entusiast och tittade på hans fyra gamla Volvo lastbilsvrak frå sluter på förtitalet. Avsikten är att bygga ihop en fin av de bra bitarna. Innan jag åkte greppade jag en tändstiftsnyckel och stoppade i fickan, med 3 km kvar hem dog motorn Jag puttade den 500 meter till en avfart där jag kunde börja meka och lossade stiftet med mitt enda verktyg, en kolbåge mellan elektroderna. Skrapade rent, monterade stiftet och kickade, start på första kicken. Full fart hem igen samtidigt som jag var oerhört lycklig över denna tändstiftsnyckel... En lång och brant uppförsbackar hade jag annars fått släpa mopeden uppför, en backe av den kalibern att vi alltid använde den för att testa mopeders backtagningsförmåga på den tiden det begav sig