Lite mera på laddfronten:Patrik skrev:Kom en batteriladdare till i brevlådan idag och fungerade gjorde den också.
/ P
Fick ju en avi härom dagen å hämtade ut en MXT 14:

/ P
Lite mera på laddfronten:Patrik skrev:Kom en batteriladdare till i brevlådan idag och fungerade gjorde den också.
/ P
Eller så ser man till å ladda batterierna för att de skall hålla sig friska länge?Micke S skrev:Har du inte ett enda batteri som är friskt så att du slipper ladda alla för jämnan?
56:an skrev:Jag kör vidare med min hemmagjorda och med den kan jag prova likströmsgeneratorer, ha som strömkälla och lite allt möjligt.
Försök med det med sån där plutt![]()
För nån månad sen lånade jag ut min laddare för första gången. Det var till granne en bit bort vars son var hemma och bilen gick inte och starta så han kom och frågade om och låna en laddare och jag gav honom min bästa som jag gjort själv.
Sen sa jag att först går mätaren upp till 6-8 ampere och sen sjunker den till ungefär 2 när det är fulladdat.
Åtta timmar senare kom han tillbaka med laddaren och sa att mätaren aldrig sjönk utan stod på 6 ampere hela tiden.
Sen gav han mig laddaren och den var så het så jag knappt kunde hålla i den![]()
Har dock provat den sen och den funkar som vanligt![]()
Men inga mer utlån och absolut inte till honom![]()
Förmodligen en kortsluten cell i det batteriet så laddaren laddade ett tiovoltsbatteri istället och därför blev strömmen för hög.
Nu är det en 8 ampere säkring i laddaren så den gick inte sönder den heller
Ja för att framföra en IRUS krävs ju en riktig karl....Patrik skrev:
Har ett par stycken som varit sugna på att låna en IRUS med jordfräs på men det har inte varit rätt sorts människor att låna ut till liksom.
Mvh Patrik
Ja precis, det är inte något för vem som helst.pnilz skrev:
Ja för att framföra en IRUS krävs ju en riktig karl....