Ditt nyaste inköp...gärna med bild.
Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.
Eller så kan man handla här om man vill komma undan ännu billigare : http://www.voltpower.se/fi/batteriladdare/ctek/
Stefan
Stefan
Stämmer nog bra det.Amarace skrev:märker det främst på traktorn som jag stödladdar nån gång i månaden på vintern, sedan jag började ladda med en intelligent laddare är det mer "sprutt" i dom batterierna (dom batterierna köpte jag för 13år sedan, fungerar fortfarande utmärkt, trots 10år med gammeldags laddare).
Traktorn stödladdas ibland för att man kör på låga varv med många strömförbrukare.
Sist jag pratade med teknikern på C-Tech, talade han om för mig att alla batterier mår bra av att stödladdas ett par ggr om året för att uppnå full kapacitet.
efter några år har batteriet kanske bara 40% eller ännu mindre av sin ursprungliga kapacitet kvar, och det löser man genom denna s.k. rekonditionering.
inget jag visste förut i alla fall.
jag har nog kastat ett o annat batteri i onödan under åren .
Klarar den där C-tech laddaren och ladda ett NIFE batteri?
Min hemmagjorda laddare fixar det eftersom den har lite högre spänning än dom gamla köpeladdarna. Med NIFE batteri finns många fördelar bl.a. den att de är väldigt svåra att överladda. När laddningen är uppnådd tar de svårligen emot mer helt enkelt. Strömmen går ned. Sen är det ytterligare en fördel att man kan lossa pluggarna överst och fylla på dest vatten om det skulle sjonka i cellen men det har inte hänt än

Min hemmagjorda laddare fixar det eftersom den har lite högre spänning än dom gamla köpeladdarna. Med NIFE batteri finns många fördelar bl.a. den att de är väldigt svåra att överladda. När laddningen är uppnådd tar de svårligen emot mer helt enkelt. Strömmen går ned. Sen är det ytterligare en fördel att man kan lossa pluggarna överst och fylla på dest vatten om det skulle sjonka i cellen men det har inte hänt än

- ZVEZDA M50
Hej!
Givetvis klara inte CTEK laddaren att ladda en NIFE ackumulator, den är inte avsedd för det.
Angående "reklamen" från CTEK, är det några felaktiga påståenden i den skriften?
Givetvis klara inte CTEK laddaren att ladda en NIFE ackumulator, den är inte avsedd för det.
Angående "reklamen" från CTEK, är det några felaktiga påståenden i den skriften?
Jag läste nånstans att det typiska för mindre elektronikprodukter är att tillverkningskostnaden närmar sig 0 när volymerna blir tillräckligt stora så kanske det finns skäl och inte rusa iväg och köpa om man nu som jag inte nödvändigtvis behöver någon. Kan svårligen tänka mig att dom laddarna kommer bli dyrare.Falkfish skrev:Eller så kan man handla här om man vill komma undan ännu billigare : http://www.voltpower.se/fi/batteriladdare/ctek/
Stefan
Inte vad jag såg men upplägget bygger på skrämseltaktik som jag upplevde det.ZVEZDA M50 skrev:Hej!
Köp C-tech annars......
Trodde väl detZVEZDA M50 skrev:Hej!

- ZVEZDA M50
Hej!
Hörru 56:an, häromdagen läste jag på förpackningen till din favorit "kvalitéfisk", innehåller fisk är 56%...
Men, nog om det.
Hörru 56:an, häromdagen läste jag på förpackningen till din favorit "kvalitéfisk", innehåller fisk är 56%...
Men, nog om det.
Vet inte vad du vill ha sagt men ta gärna upp det i kvällsmattråden eller nån liknande där det passar in
Tydligen filéades "min fisk" i Lettland och nån annan sort i Kina men det kan vi spinna vidare om sen..

Tydligen filéades "min fisk" i Lettland och nån annan sort i Kina men det kan vi spinna vidare om sen..
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Stort Grattis! Vilket fynd (oavsett pris Hasse)sidecarrob skrev:Dagens fynd
![]()
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
-
det är bra att du är här ibland oxåtture skrev:he he Fan Robban ska du visa upp Mammuten på alla sidor

-
grattis glömde jag, hoppas du gör iordning den som den ska se ut
Raketsport skrev:
(oavsett pris Hasse)
Blanda inte in mig i sånt där!
Inte idag för jag precis varit och ätit stekt rödspätta med dillsås och potatis på ett matställe och det var gott men fiskens historia vet man inget om där