Wire till MCB 1279
Wire till MCB 1279
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag undrar var jag kan få tag på gas, koppling, broms och växelwire till MCB 1279, som ska passa direkt utan modifieringar. <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja du chansen o hitta Nos wirear me spännare o allt på e nog minimal. enklast e o köpa de som finns på marknaden nu för tiden o fixa i rättlängder med skruvnipplar osv. men de e vad jag tror. de kanske finns andra som har bättre ideer o förslag. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Har du några wirar till 1218/1228?NV skrev:Alla gamla reservdelslager börjar ta slut nu. Själv har jag ett hundratal gamla MCB-wirar men ingen till 1279. Håller på att samla på mig delar till sommarens 1279-projekt. Kommer att använda universalwirar till den.

-
Wirarna är märkta med MCB:s artikelnummer. Har du någon uppgift om MCB-nummer på de wirar du söker? Har säkert uppgift i någon verkstadbok men det tar sin tid att hitta bland all bråte. Ska försöka hitta artikelnummer så får du besked. De wirar jag har är alla gråa till färgen. <!-- </EdIndex> --></div>Rolle skrev:Har du några wirar till 1218/1228?NV skrev:Alla gamla reservdelslager börjar ta slut nu. Själv har jag ett hundratal gamla MCB-wirar men ingen till 1279. Håller på att samla på mig delar till sommarens 1279-projekt. Kommer att använda universalwirar till den.
Frikoppling: art nummer: 22316
Bromskabel: art nummer: 22282
Hoppas detta kan hjälpa! <!-- </EdIndex> --></div>
Gaskabel: art nummer: 22226NV skrev:Wirarna är märkta med MCB:s artikelnummer. Har du någon uppgift om MCB-nummer på de wirar du söker? Har säkert uppgift i någon verkstadbok men det tar sin tid att hitta bland all bråte. Ska försöka hitta artikelnummer så får du besked. De wirar jag har är alla gråa till färgen.Rolle skrev:Har du några wirar till 1218/1228?NV skrev:Alla gamla reservdelslager börjar ta slut nu. Själv har jag ett hundratal gamla MCB-wirar men ingen till 1279. Håller på att samla på mig delar till sommarens 1279-projekt. Kommer att använda universalwirar till den.
Hoppas detta kan hjälpa! <!-- </EdIndex> --></div>
Wire till 1279
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det behöver inte vara NOS wirar, det funkar även med nytillverkat till mig men det skall passa utan att behöva modifiera något. <!-- </EdIndex> --></div>
Re: Wire till 1279
Ibland kan det vara svårt att hitta kromade wirehylsor då de brukar vara besvärliga att ta loss från wiren då du klippt av höljet för att anpassa längden. Går ju även att köra utan wirehylsor. Har du någon gammal wire brukar det vara lättare att plocka hylsorna från dessa. <!-- </EdIndex> --></div>
Om du använder universalwirar så klipper du av ena änden (som du inte ska använda) då de brukar ha olika nipplar i vardera änden. På med justerare och en skruvnippel så är det klart.algot skrev:Det behöver inte vara NOS wirar, det funkar även med nytillverkat till mig men det skall passa utan att behöva modifiera något.
Ibland kan det vara svårt att hitta kromade wirehylsor då de brukar vara besvärliga att ta loss från wiren då du klippt av höljet för att anpassa längden. Går ju även att köra utan wirehylsor. Har du någon gammal wire brukar det vara lättare att plocka hylsorna från dessa. <!-- </EdIndex> --></div>
Jag hittade dock gaskabel 22226 samt bromskabel 22282.
Är du intresserad av dessa så skicka ett PM. Har inga överpriser men vill ändå ha betalt för delar + frakt.
Den wire Claes781 söker fanns inte i denna låda. <!-- </EdIndex> --></div>
Bland all bråte kom jag bara åt den ena lådan med wirar. Den andra lådan kommer jag inte åt förrän till sommaren.Rolle skrev:Gaskabel: art nummer: 22226NV skrev:Wirarna är märkta med MCB:s artikelnummer. Har du någon uppgift om MCB-nummer på de wirar du söker? Har säkert uppgift i någon verkstadbok men det tar sin tid att hitta bland all bråte. Ska försöka hitta artikelnummer så får du besked. De wirar jag har är alla gråa till färgen.Rolle skrev:Har du några wirar till 1218/1228?NV skrev:Alla gamla reservdelslager börjar ta slut nu. Själv har jag ett hundratal gamla MCB-wirar men ingen till 1279. Håller på att samla på mig delar till sommarens 1279-projekt. Kommer att använda universalwirar till den.
Hoppas detta kan hjälpa!
Jag hittade dock gaskabel 22226 samt bromskabel 22282.
Är du intresserad av dessa så skicka ett PM. Har inga överpriser men vill ändå ha betalt för delar + frakt.
Den wire Claes781 söker fanns inte i denna låda. <!-- </EdIndex> --></div>