Jag menar man måste vara noggrann och kolla så inte belysningssidan är kortsluten någonstans. Det måste man kolla eftersom motorn startar ändå även om det skulle vara så.
Tog mopeden ner på stan... sen startade den inte och jag fick gå med den hem! 1mil.....
Aja!
Kan iaf säga att den misständer på låga varv och när man gasar lite, går otroligt bra på höga varv..
Provade att ställa nålen, den var på sista jacket högst upp... men ställde man nålen upp ett eller två hack så gick den jätteilla!
Sen förstår jag inte... tutan fungerar när lamporna är av, men inte när lamporna är på.. och sätter jag igång lamporna så kan motorn dö och man känner att den går sämre...
Wompa skrev:Kan iaf säga att den misständer på låga varv och när man gasar lite, går otroligt bra på höga varv..
Sen förstår jag inte... tutan fungerar när lamporna är av, men inte när lamporna är på.. och sätter jag igång lamporna så kan motorn dö och man känner att den går sämre...
Nu har jag använt mopeden! Gud så underbart det är att glida runt på den på våra fina landsvägar!
Har noterat ett problem nu som kan åtgärdas rätt så lätt... stiftet sotar igen och kör man så den blir halvvarm så är den svårstartad.. men river jag av stiftet, rengör och testar igen så startar den.
Känns som stiftet inte är riktigt varmt...
Är dessutom ett B6HS stift monterat... ska byta till B7HS om jag kan få tag i det enkelt... det är inte ett dugg sexigt att sota av stiftet när man behöver åka iväg ;)
Wompa skrev: NGk och Brosch räknar olika på stiften.. Lite vimsigt
Ja, det får man tänka på.
För mig är NGK det "normala" eftersom jag är uppväxt med det. På Boschsidan är det gamla flersiffriga värmetalet det normala för mig och sen när dom ändrade har jag inte hängt med, tycker det är lika knepigt som och ställa om klockan från sommar till vintertid eller tvärt om