<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->X2000-tågen klarar ej den Svenska vintern eftersom de är byggda i Italien och har massa elektronik istället för plogar
Som tur har vi fortfarande några RC-lok i drift och jag har inte ännu sett att de har fastnat eller fått problem Så för SJ´s bästa: Tag ur X2000-tågen och alla de andra moderna tågen utan plog. Tåget blir ju nästan kvaddat om tåget kör på en älg. Skippa konkureringen med flyget, skippa all onödig elektronik. Och framförallt vem fan köper tåg från Italien när de kan byggas i Sverige!? I-landsproblem <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När man var ung stannade aldrig tågen
Är det växlara eller? Behöver justering i så fall, av en expert på växeljustering
Eller är det lok som är gjorda för att bara gå i sommarvärme? <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Allt ska gå så snabbt nuförtiden..... Det är väl ändå viktigast att tågen kommer fram någon gång, vilket X2000 aldrig gör. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->undra vad det är för fel på ånglok, har dom väl fått upp värmen, så är det bara att elda på <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snyggt Tompa - bara det finns kol så rullar det på - fast META tabletter går
ju de me fast det blir väldigt många....
Man ser sällan att tågen är mycket försenade häruppifrån och söderut, men dom
tåg som kommer från södra delen av landet och ska norrut är oftast sena
Kan det bero på att rälsen söderöver inte tål väta/kyla <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen skrev:Snyggt Tompa - bara det finns kol så rullar det på - fast META tabletter går
ju de me fast det blir väldigt många....
Man ser sällan att tågen är mycket försenade häruppifrån och söderut, men dom
tåg som kommer från södra delen av landet och ska norrut är oftast sena
Kan det bero på att rälsen söderöver inte tål väta/kyla
det är ju uppförsbacke Norrland ligger ju högst upp (skämt )
Själv har jag bott vid en järnväg hela min ungdom (morsan/farsan bor i en gammal järnvägsstation) å när tågen stannade å väntade in andra tåg öppnade jag å polaren upp alla fönster. Drog järnet på förstärkarna å spelade punk för resenärerna mkt. uppskattat <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Måste citera en gubbe här på byn, ett riktigt orginal : "Idag såg jag ett riktigt vårtecken". Jasså, vaddå, undrade jag. "Ett tåg" svarade gubben.
Detta hände förra våren efter en relativt mild vinter. Jag måste leta på gubben efter den här vintern!!. <!-- </EdIndex> --></div>