Vad för moped?
Vad för moped?
Hej ! Måste bara fråga vad detta kan vara för något? Är väl ett hemmabygge kan man tänka?? Varit sådan här i drygt 30 år vet jag.
Re: Vad för moped?
grahnen skrev:Hej ! Måste bara fråga vad detta kan vara för något? Är väl ett hemmabygge kan man tänka?? Varit sådan här i drygt 30 år vet jag.
Senast redigerad av grahnen den 21 sep 2015, 21:08, redigerad totalt 1 gång.
grahnen skrev:grahnen skrev:Hej ! Måste bara fråga vad detta kan vara för något? Är väl ett hemmabygge kan man tänka?? Varit sådan här i drygt 30 år vet jag.
- Bilagor
-
- IMG_9792.jpg (232.81 KiB) Visad 2861 gånger
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Det är en Monarped M39 från 1956. (M38 hade Ilo G50 i övrigt lika)

//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Stort tack, Hade en liten aning att det kunde vara så. Är det då rätt hjul på den tro. 15". Så saknas väl då benskyddet? Var det std. på alla?
-
- Kontakt:
Det är säkert nån 15-årig slyngel som fått överta den av nån äldre släkting eller granne och plockat av benskydd och skärmsidor i ett försök att "avgubba" den lite.
Om det inte vore olagligt och dessutom risk för att slyngeln vid det här laget är pensionär så skulle en omgång smisk vara på sin plats!
Du får väl söka bakåt i historien och se om du hittar rätt på slyngeln och kan få reda på bakom vilken vedbod han slängt resterna!
Om det inte vore olagligt och dessutom risk för att slyngeln vid det här laget är pensionär så skulle en omgång smisk vara på sin plats!
Du får väl söka bakåt i historien och se om du hittar rätt på slyngeln och kan få reda på bakom vilken vedbod han slängt resterna!
Så sant så sant. Tack för hjälpen