Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)
Re: Slåss om flest inlägg tråden..(alt. skitsnackstråd..)
Kan bara hålla med föregående, synnerligen trist beteende från
från deras sida.
från deras sida.
Mcb 1248 75
Mcb 1293 75
Mcb 1194 67
Mcb 1294 77
Dbs Panter 75
Dbs Sport 70
Zündapp KS50 75
Puch Maxi 76
Crescent 1138 60
Mcb 1293 75
Mcb 1194 67
Mcb 1294 77
Dbs Panter 75
Dbs Sport 70
Zündapp KS50 75
Puch Maxi 76
Crescent 1138 60
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Den ersättningen vi skulle få om vi skrev under tystnadslöfte var luddigt formulerad och så minimal att det inte ens täckte våra utgifter. Vi hade en advokat som tittade på det här och han varnade oss att för att ta emot något från dom under dessa premisser pga olika anledningar som jag inte vill gå in på, men det är rent förjäkliga underliggande hot om jag får säga det själv.
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
- zappafan
- Forumsponsor
Ja det var länge sedan jag handlade nåt på N.S. & i fortsättningen blir det nog inte alls..... 

En ödmjuk undran: Ligger inte NTS bakom mycket av delarna som dom flesta handlare säljer? Vet att saker
från ytlandet har kommit i påsar märkt NTS.
Det var länge sen jag hörde nåt så kasst.
Hur markerar vi det,det mesta kommer väl därifrån från början
Snacka om B nissar

Hur markerar vi det,det mesta kommer väl därifrån från början

Snacka om B nissar
nya tidningen moped har anlänt
jag är med på bild
i reportaget om mellsta stor bild på mig när jag åker på grisen 
jag är med på bild

Glad skit
Finns den som plansch?,ett måste för alla moppemekare att ha på väggen i mekbodenHillBilly skrev:nya tidningen moped har anlänt
jag är med på bildi reportaget om mellsta stor bild på mig när jag åker på grisen

det är ju lite svårt att undvika att köpa produkter från NoSkam.
men man får väl försöka minimera det i alla fall.
erlan
men man får väl försöka minimera det i alla fall.
erlan
Japp precis så är det. NTS är deras tillverkande företag med produkter som tillhandahåller delar till de flesta återförsäljare av mopeddelar i Europa.Hasse skrev:En ödmjuk undran: Ligger inte NTS bakom mycket av delarna som dom flesta handlare säljer? Vet att saker
Man blir lika besviken varenda gång NTS påsar är med i kartongen.

Jag skulle inte klaga på produkterna om kvalitén motsvarade prislappen, men ofta känns det löjligt hur dåligt det kan passa eller se ut.
Bara "gummit" är ett kapitel för sig, liknar mest mjukplast...
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Det är svårt att göra något åt det som har hänt. Enda anledningen att jag nu berättar om detta är så att andra ska vara medvetna om vad som kan hända och kräver ett bindande avtal som båda parter godkänt och skrivit under om de ska låna ut delar. Tror visserligen inte våra delar och hjälp varit så intressanta om jag krävt ett bindande avtal i förhand, men jag trodde dom var reko och stod för sitt ord. "Inte skulle väl dom äventyra sitt rykte" , tänkte jag.
Fick hela tiden frågan om jag inte skulle bli återförsäljare. -" Visst skulle det vara roligt, men nej", var mitt svar. "Jag kan inte pga av sjukdom."
Du kan inte vinna mot en "jätte" även om du har alla mejlkonversation kvar, sa advokaten.
Men kom ihåg vad som hänt så det inte händer dig, speciellt då du köper:
Crescent & MCB dekaler (Alla utom Golden Champ, E-type -75 och dekalkitet för Compact)
Porthålskåpor (lånade ut till ALLA modeller i ALLA färger precis som de efterfrågade. Tanken var att tillverka alla i alla färger)
Raketstöd
Ramgummi - raket
ABC handtag
Motorbussningar
Pysventiler
Kedjeskydd - Övre och undre till Raket för Sachs och Flinta (om de nu någonsin kommer att tillverkas, antar att våra sågades sönder i Kina)
Crescent reservdelkataloger
- samt annat småplock.
Fick hela tiden frågan om jag inte skulle bli återförsäljare. -" Visst skulle det vara roligt, men nej", var mitt svar. "Jag kan inte pga av sjukdom."
Du kan inte vinna mot en "jätte" även om du har alla mejlkonversation kvar, sa advokaten.
Men kom ihåg vad som hänt så det inte händer dig, speciellt då du köper:
Crescent & MCB dekaler (Alla utom Golden Champ, E-type -75 och dekalkitet för Compact)
Porthålskåpor (lånade ut till ALLA modeller i ALLA färger precis som de efterfrågade. Tanken var att tillverka alla i alla färger)
Raketstöd
Ramgummi - raket
ABC handtag
Motorbussningar
Pysventiler
Kedjeskydd - Övre och undre till Raket för Sachs och Flinta (om de nu någonsin kommer att tillverkas, antar att våra sågades sönder i Kina)
Crescent reservdelkataloger
- samt annat småplock.
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Rent förjävligt att vissa kan bete hur som helst, nu är det sluthandlat på Norscand kan jag lova.
Mopedheads / Stram Wire Sverige
Instämmer!
// Andazon
// Andazon
E-type
Mcb 1159 - Fetstummis
Compact
Novolette
Mcb 1159 - Fetstummis
Compact
Novolette
-
- Forumsponsor
- Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side
Bedrövligt agerande från Norscand...
Gissar att någon från den berörda firman läser det här och kan förmedla detta till
dom/den som är ansvarig i frågan.
Mitt tips är att ersätta Jossan & Mona med det faktiska värdet av dom bortslarvade produkterna.
Är det svårt att värdesätta dom, finns det nog gott om folk på detta forum som kan vara behjälpliga.
Jag personligen kommer inte att handla något mer från den berörda firman förens prylarna är ersatta.
Hoppas även att alla andra går på samma linje!
Gissar att någon från den berörda firman läser det här och kan förmedla detta till
dom/den som är ansvarig i frågan.
Mitt tips är att ersätta Jossan & Mona med det faktiska värdet av dom bortslarvade produkterna.
Är det svårt att värdesätta dom, finns det nog gott om folk på detta forum som kan vara behjälpliga.
Jag personligen kommer inte att handla något mer från den berörda firman förens prylarna är ersatta.
Hoppas även att alla andra går på samma linje!
-
- Kontakt:
samma här köper inget mera därifrån men man kanske skulle ringa och tala om vad man tycker och tänker om företaget i fråga
kommer att bli samma sak här också...blir nu inga fler köp från den firman förrän de saknade prylarna återvänt eller ersatts...