Unik och fin på alla sätt.
Kan ändå bli svårt att hitta köpare. Ska man starta en fabriksny moped och ta den på rallyn eller ska man ha den på ett museum och aldrig köra den? I båda fallen är prislappen lite hög.
det räcker ju om han hittar en spekulant.
och unikt fina exemplar av populära modeller har ju visat sig vara värdefulla förr.
men det är nog bara museum/samlare som kommer i fråga, hoppas jag.
såna orörda exemplar tycker jag bör få vara orörda.
med den som mall är det ju lite enklare att göra en kopia att köra med.
Om den nu är orörd så finns det ju en del missar på den som jag inte tror dom skulle släppt ifrån fabrik som var är framskärmsstaget tex. sadel har aldrig suttit på en stång på Mamba och tror inte ens färgen stämmer.
Om sanningen skall fram så skrollade jag bara förbi den först. Jaha, tänkte jag, en väldigt solblekt 77-Zündapp för fjortonochetthalvt.
Är dom bra dom där Sachs-motorena? Är det vanliga tändsystem? På den där står det ju nåt läskigt om electronic. Fan jag är rätt sugen och han som säljer är seriös om det är den jag tror.
Det är antagligen ett brytarlöst Bosch Motoplat tändsystem som ofta är problematiska när de är gamla. Intressant moppe i och med att den har den fina högerdrevade S-motorn som är bättre än den föregående generationen (vanliga 2-3 vx). Den där har troligen fler växlar och tillhör samma familj som motorn i 80 TS.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018