Ditt nyaste inköp...gärna med bild.
Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.
Stämmer. Det såg man redan på bakskärmen som saknar falsen, den finns på alla modeller efter 56.
Se där då lärde jag mig nåt nytt
.
Det är de små detaljerna som gör det...

Det är de små detaljerna som gör det...

- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Ja se där. Såg inte att falsen saknas i mobilens lilla fönster. Det stämmer att bara 56:orna saknar den.
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Jörgen Hultman. Växjö Moppers.
Crescent F-50 -76, Crescent F-50 GLX -78, Crescent 1145 -57
Zündapp GTS 50 -81, Zündapp KS 50 -78, Monark 125 TTS -75
Crescent F-50 -76, Crescent F-50 GLX -78, Crescent 1145 -57
Zündapp GTS 50 -81, Zündapp KS 50 -78, Monark 125 TTS -75
Letade delar till min Panter tidigare. Då dök den här upp nästgårds som jag tog direkt osett. Problemet blev ju nu två istället. Den har tidigare varit gul orginal och det påstås att det ska vara ovanligt. Vet inte myche om dessa norska farkoster, vågar man skrota ner en sån eller ska man renovera även den?
Krom å sånt är sämre men den här har både hasthmätare och stöd och annat som min första saknar. Kanske köra en blå och en gul uppsättning plåtdelar mm, beroende på humör.

Krom å sånt är sämre men den här har både hasthmätare och stöd och annat som min första saknar. Kanske köra en blå och en gul uppsättning plåtdelar mm, beroende på humör.

Senast redigerad av JoNo den 28 okt 2015, 10:26, redigerad totalt 1 gång.
Vore ju lite härligt retsamt med blå och gul på en moped som har Norge som ursprungsland. Kommer sitta som en klubbad säl på en oljerigg!JoNo skrev:Letade delar tidigare till min Panter tidigare. Då dök den här upp nästgårds som jag tog direkt osett. Problemet blev ju nu två istället. Den har tidigare varit gul orginal och det påstås att det ska vara ovanligt. Vet inte myche om dessa norska farkoster, vågar man skrota ner en sån eller ska man renovera även den?![]()
Krom å sånt är sämre men den här har både hasthmätare och stöd och annat som min första saknar. Kanske köra en blå och en gul uppsättning plåtdelar mm, beroende på humör.![]()

Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
-
Klart att du ska renovera är go att köra .JoNo skrev:Letade delar tidigare till min Panter tidigare. Då dök den här upp nästgårds som jag tog direkt osett. Problemet blev ju nu två istället. Den har tidigare varit gul orginal och det påstås att det ska vara ovanligt. Vet inte myche om dessa norska farkoster, vågar man skrota ner en sån eller ska man renovera även den?![]()
Krom å sånt är sämre men den här har både hasthmätare och stöd och annat som min första saknar. Kanske köra en blå och en gul uppsättning plåtdelar mm, beroende på humör.![]()
Det får nog räcka med en DBS. Måste lägga tid på nån Crescent istället. 

Råka bli några traktorer till nu helgen, bla en A-Ford Epa.
Väldigt nära köpstopp här nu
Väldigt nära köpstopp här nu

En välljudande tratt ramlade nyss ner på Packarden
Mycket nöjd med köpet 

Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Dax för fortsättning, nyfikenheten är på topp! Är den på åkern med en tvåbladig?Säcken skrev:Gubben ja köpte traktorn av hade ingen aning om när den var igång senast, men runt 15år sen trodde han.
Bensinen såg ut som gröna alger å lukta så jävla starkt å illa. Men efter lite filande på brytare å lite små tips från Zveda så small den igång. Nu blir det att göra rent tankarna å förgasaren å nya pluggar.
Här är en lite film på uppstarten efter ca15år i en sneskecka... Fortsättning följer...
https://www.youtube.com/watch?v=nEuAMkruH2U

Mcb 1248 75
Mcb 1293 75
Mcb 1194 67
Mcb 1294 77
Dbs Panter 75
Dbs Sport 70
Zündapp KS50 75
Puch Maxi 76
Crescent 1138 60
Mcb 1293 75
Mcb 1194 67
Mcb 1294 77
Dbs Panter 75
Dbs Sport 70
Zündapp KS50 75
Puch Maxi 76
Crescent 1138 60
Det kom lite andra projekt i mellan.. Men inom snar framtid kommer fortsättningen. Ska hämta ut nya stift imorron..
Men imorron Lördag kan det bli en ny liten filmsnutt, ska försöka starta upp en A-Ford Epa då.
Den har bara sovit 2-3år så det ska nog gå fint tror ja.. Återkommer i ämnet..
Men imorron Lördag kan det bli en ny liten filmsnutt, ska försöka starta upp en A-Ford Epa då.
Den har bara sovit 2-3år så det ska nog gå fint tror ja.. Återkommer i ämnet..
Jag får snart in en likadan på service och justeringSäcken skrev:Gubben ja köpte traktorn av hade ingen aning om när den var igång senast, men runt 15år sen trodde han.
Bensinen såg ut som gröna alger å lukta så jävla starkt å illa. Men efter lite filande på brytare å lite små tips från Zveda så small den igång. Nu blir det att göra rent tankarna å förgasaren å nya pluggar.
Här är en lite film på uppstarten efter ca15år i en sneskecka... Fortsättning följer...
https://www.youtube.com/watch?v=nEuAMkruH2U

Jag och brorsan drog igång en T22 som han köpt för några år sedan. Den hade 20år gammal fotogen i ena tankhalvan. Crescent Orange skulle jag kalla färgen på det. Efter att vi fått lös ventilerna med rostlösare och träklubba så gick åbäket igång på bensin. När jag tog första provturen kunde jag inte låta bli att slå om kranen till fotogentanken. Det rök och lukta skit, men den gick ganska bra på det

Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
RAGNARÖK MK NERIKE
Mitt senaste köp:

Startar en projekttråd.

Startar en projekttråd.
Fin och intressant moppe med potential. Klart roligare än en gammal lättviktare om du vill köra på lite 

Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018