Spummarn skrev:[ Är den värd att provköra månntro?
Självklart att du ska testa.
Spummarn skrev:[ Är den värd att provköra månntro?
Det blir ungefär 175 avgas, 118 spol och 137 insug. Max effekt uppnås vid ca 6000 rpm om resten hänger med till det varvtalet och portareor räcker.Spummarn skrev: Avstånd från loppets överkant till:
- avgasportens överkant: 24,5 - 26,0
- spolportarnas överkant: 34,0
- Insugets nederkant: 67,0
.
6000 rpm, det låter rätt "snällt" i mina öron. Då var det kanske inte så filad som jag trodde innan. Visserligen ser insuget mer bearbetat på bredden än vad som har gjorts på höjden.Micke S skrev: Det blir ungefär 175 avgas, 118 spol och 137 insug. Max effekt uppnås vid ca 6000 rpm om resten hänger med till det varvtalet och portareor räcker.
Det är inte ingen rejser som är målet, tanken var att kunna ligga på sådär en 50-60km/h utan att den varvar aset. I det stora hela ser det ut att bli rätt bra, hellre låga durationer som jag själv kan påverka i framtiden om jag blir mer våghalsig än tvärt om.Micke S skrev:Ja det är inte rejsning precis men räcker för i storleksordningen 4-5 hp. Med så låga durationer drar det bra på lägre varv så det kan vara en trevlig maskin som går ca 70 km/h.
Ja just det tänkte lite fel.....sorryBaronen skrev:Men kolvringen går väl inte ner till insugsporten? Och om den gör det så är väl porten inte 35mm bred längst upp, snarare 25. Däremot så kan jag tänka mig att avgasporten inte får vara större än vad du säger.