Doktorns vuxenpussel

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tjae har inte riktigt hunnit smälta detta :? Men vi får välan se.. har i alla fall fått tag i en kolv så motorn går att pula ihop. Sen får jag väl överväga om jag ids börja fixera ramen i en jigg å grilla. (tänk om den var gjord i minnesmetall..) <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grillat är gott :lol:
Måste finnas delar i nån snödriva till denna moppe - kolla på vägen hem. :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:Var det så du fixade ramen på din PungklämmarZlödapp :D
En Zündapp blir aldrig ramsned, har du inte lärt dig det? :D <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pälle skrev:
dr.novolette skrev:Var det så du fixade ramen på din PungklämmarZlödapp :D
En Zündapp blir aldrig ramsned, har du inte lärt dig det? :D
kan du bevisa det pälle?? haha kompisens ks50 -71 va som en banan efter att ha körts med kraftigt trimmad ks 125 motor. haha så även en dappe blir krokig. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
jerry666

Inlägg av jerry666 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->riktigt häftig modell. sitter drivningen på höger sida på expressmotorerna? eftersom ramen är böjd dit tänkte ja.

ramen måste gå att vålda till önskad form, som jigg kan man väll bara ta nån plåt balk å pilla på ramen, loda osv. lycka till <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja den driver på högern. men ramen har varit sprucken vid stödet så det har nog varit en bidragande orsak :?
Tror inte det blir ngt problem att få till men är bara irriterad över att det tar onödig tid som jag inte räknat med. :evil: Hade velat satsat krutet till att ekra om å snygga till den allmänt. Men nu sackar det ner tempot med onödigt jobb. gaffeln måste ju även den riktas.. :x <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar